zaterdag 22 september 2018

MIJN REGELAAR

Zo nu en dan sneuvelt er een slotcar die met liefde wordt gerepareerd met lijm. Of een kleine technisch storing wordt direct opgelost. Dat hoort eenmaal bij het slotracen.
Maar wat als je regelaar het begeeft? Ben je technisch genoeg om het op te lossen of koop je een nieuwe.
Sinds maart 2011 ben ik in het bezit van een ACD 5 pro. Een betere kan ik mij niet wensen. Afgelopen 2 jaar heeft deze het aardig te verduren gehad. Als eerste begon de parma behuizing af te brokkelen. Oke dat is te verangen en met enkele kleine aanpassingen heb ik weer een fatsoenlijke hangreep.

Vele lijmpogingen hebben niet geholpen.




Afgelopen halfjaar kabelbreuk in de 12V kabel. Dit is een redelijk dikke kabel en dat durf ik wel aan.

Zwarte kabel vlak bij de doos heeft niet goed klem gezeten.

5cm inkorten en opnieuw solderen. Hij doet het weer.

En de laatste maand kabelbreuk in de stuurstroom kabel. Oei dat is wel even anders. Een van de leden van voormalig SRC Zuidwending heeft een halfjaar geleden deze vervangen voor mijn buurman. Echt kwaliteit niets mis mee.
Een paar keer is de kabel met tape gefixeerd op de zwarte doos. Zo heb ik clubwedstrijden gereden met af en toe een storing of een geleende regelaar. Ondertussen heb ik bij Okaphone voor nog geen 1,5euro een kabel gekocht. En omdat ik tegenwoordig over een goede soldeerbout beschik ga ik het zelf doen.

Bij het uitkomen van de zwarte kast zat de kabelbreuk.

Alleen de 3 kabels rechts hebben een andere kleur.

Ook hier de kabelvolgorde controleren.

Zo het solderen is klaar.

Gelukkig ben ik niet kleurenblind. Eng vond ik het wel, Als ik het verpruts had moest ik alsnog hulp inroepen of een nieuwe regelaar kopen. EN HIJ DOET HET.
Dus slotracers behandel ook je regelaar met liefde en gooi hem niet in de hoek als het even tegen zit.

4 opmerkingen: