zondag 15 juli 2018

Vitamine D-racingday

Zoals aangekondigd vandaag de eerste tuinrace met oud-leden van SRC Zuidwending.
Het begon vanmorgen met het opbouwen van de baan bij buurman John omdat hij meer ruimte in de tuin heeft.


Met tussendoor een paar bakkies koffie en parasol bijzetten stond de baan binnen een half uur gereed voor gebruik. Nu alleen nog de regelaars en laptop aansluiten en auto's op de baan. Coureurs kom maar op, John een ik wachten op jullie.


Zoals afgesproken arriveerden Geert en Gert ongeveer half 1 en werden na het bewonderen en nuttigen van een hapje de baan verkend. Jammer dat Rolf en Gerald er niet bij konden zijn.



Wel even wennen die korte binnenbochten later op de middag ging het een stuk vloeiender.



Naar aanleiding van vorige week ging ik ervan uit dat er 10 ronden per minuut mogelijk moet zijn. Deze middag blijkt dat 12 ronden per minuut mogelijk is. Ter informatie een heat duurt 5 minuten.
Gemiddeld wordt er tussen 48 en 54 ronden gereden. En een uitslover heeft er 58 ronden uitgeperst.


Behalve mijn auto's heeft John ook enkele slot-cars op de baan gezet. Dat het +/- 26 graden is vond 1 van de motoren niet fijn. John brandde er bijna zijn vingers aan. En Geert zijn kuiten aan de zon.


De baan is gemaakt van MDF en de brandende zon zorgde voor glooiende dalen. Op aanraden van Geert ga ik de baan aan de onderkant versterken zodat deze vervormingen voorkomen kunnen worden. En voor volgend jaar 2 baandelen erbij graag 😈
Met deze demobaan ga ik mij inschrijven voor de Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen Veendam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten