zondag 12 december 2010

Gamma Matra

Voor het vastzetten van de motor heb ik een klassieke oplossing gevonden. Dit past wel bij een klassieker dacht ik. Dus lijkt het erop dat ik Leo zijn motormount niet nodig heb, in ieder geval Leo bedankt voor het aanbod. In de hoop dat deze klassieke oplossing het race geweld kan weerstaan.

Motormount in het chassis gelijmt en motor geplaatst, alles loopt soepel.

Ook heb ik het tandwiel en de velg op maat gevijld, een langdurig en precies karweitje. Beide overlappen elkaar en zijn aan elkaar verlijmt. Het imbus-schroefje van de velg heeft zijn functie behouden.

De wielen en as verwijderen, motortje aan sluiten op 6volt en de vijl op het pignon.
Ik denk dat komende week de eerste proef ronde gereden kan worden.

2 opmerkingen:

  1. leuk, babyblauwe auto en de wedergeboorte van een klassieker dus logisch dat je deze oplossing hebt gekozen. veel ambitie heeft deze baby wel met 25000 toeren beginnen maar we zullen zien wat hij kan komende vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was niet de bedoeling met 25000 toeren te beginnen, maar dat zien we vrijdag wel.

    BeantwoordenVerwijderen