zaterdag 18 december 2010

Gama Matra Testrit

Wegens de weersverwachtingen zijn John en ik niet naar De Bunker afgereisd. Zoals Leo in slotrace termen weet te verwoorden “Te weinig grip, geen magneetkracht en er staan geen inzetters langs de weg”.
Geen magneetkracht
Ondanks geen magneetkracht heb ik toch de Matra getest en wel op de thuisbaan bij buurman John.


Na een voorzichtig begin kneep ik in de 2de ronde op het rechte eind even flink in, gevolgd door een oorverdovend gekras. Au, de klassieke oplossing kon het motortje niet op zijn plaats houden (geen foto). Toen heb ik alsnog de Gama oplossing toegepast waar ik vorige week een negatief advies over kreeg. Deze hield het motortje wel op zijn plaats. De beugel moet nog op maat gemaakt worden, maar deze avond rijd ik er mee.


Ik ben zeer tevreden over de rij eigen schappen.
De enige minpunten zijn dat hij achter de neiging heeft om iets naar links uit te breken en is iets rumoeriger dan een slot-it. Dit kan komen door de verhouding van 11/36 en relatief veel gewicht achter.
Positief is dat hij met zijn 85gram keurig in het slot blijft en dat John met gelijkwaardige snelle auto’s (met en zonder magneet) moeite had om bij te blijven.


Ik denk er over om nog onafhankelijke draaiende voorwielen toe te passen. Er moeten nog 6 spaaks inserts komen, of anders net als Steffer  standaard BBS inserts van Slotit.


6 spaaks velgen van een 3.0 Matra MS630 V12
Mijn informatie haal ik uiteraard van internet.




1 opmerking: