donderdag 5 mei 2016

Priegelwerk

Op weg naar de Classic cup in Almere heb ik toch weer een project op stapel staan. Deze keer een Fleischmann Lotus 40, de vorige ben niet geheel tevreden over.
Mijn gedachte is om hier een angelwinder opstelling in te maken. Nee ik ga er geen standaard Slot-it motormount in plakken, dat kan altijd nog. Deze is handmade.


Eerst maar een proefopstelling maken van 2 Ninco motormounts. Na een dag lekker knutselen mag het resultaat er zijn. De verleiding om deze in te bouwen is er wel, dat kan ook altijd nog.




Na de Lotus gestript te hebben begint het echte werk.
Als eerste moeten de ashouders achter van 4 naar 5 mm opgeruimd worden. Het chassis word met magneten op een stalen plaat vastgezet. Daarna laat ik de as met lagers en kale velgen in de ashouders zakken. De velgen zijn nu gelijk met de onderkant van het chassis. De lagers worden op deze positie met een druppel lijm gefixeerd. Als de lijm droog is verstevig ik de positie van de lagers met hotglue, Het is een lastig hoekje en daarom gebruik ik tandenstokers om de hotglue aan te brengen,




Voor de motor verbouw ik weer een Ninco motormount, Deze moet verlaagd worden en er gaat een hoek uit om hem op de bodem te plakken. Er zal zo min mogelijk aan het cassis verbouwd worden. De motor wordt gefixeerd met een stripje tegen de achterplaat en een imbusschoef aan de voorkant. Deze opstelling loopt soepeler dan voorgaande proef.



Aangezien mijn oude trouwe Alfa mankementen begint te vertonen gebruik ik hiervan de as en velgen. De vooras kan zo de Fleischmann lagers gebruiken. Daar hoef ik dus niets aan te doen.








De sleperschoen wil ik nog niet afslijpen en heb daarvoor een alternatief voor gevonden. In een gekregen pot heb ik een heleboel sleperschoentjes en slepertjes. Ik weet het niet zeker, volgens mij alles van Carrera. Laat daar nou precies een naald-dopje overheen passen. Een drupje secondelijm en klaar is Alphons.


Bij een veelbelovende proefrit bleek dat het lager rechts achter de krachten niet aan kon, Opnieuw lijmen en van boven een extra voorziening aangebracht.
Technisch is de Lotus naar mijn zin, de kleuruitvoering komt na een volgende proefrit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten