maandag 16 mei 2016

Lotus 40

Na het Priegelwerk en proefrijden was nog een uitdaging te overwinnen, en wel kleuren.


Kleuren alleen is niet genoeg. De bovenliggende inlaatkelken wil ik verzonken hebben in de carrosserie. Toch eng om er een boor in te zetten en uit te vijlen. Daarna afnemen met ammoniak en vervolgens de primer er over. Dit zal tevens de basiskleur zijn. Na 3 lagen blijft er alsnog een rozige gloed, de blauwe accenten kan ik op mijn buik schrijven. Opzoek naar een voorbeeld kwam ik een rode variant tegen. Netjes afplakken op al die rondingen valt mij tegen. Om geen risico te nemen heb ik de kwast gehanteerd. Erg strak is het niet, maar altijd beter dan doorgelopen verf op onbedoelde plekken.


Op een originele groene lotus staat "TEAM LOTUS". Aangezien in 2de Exloërmond bijna iedereen een omgebouwde Fleischmann Lotus heeft zet ik er "ASRACING" op.
Wat nu nog moet gebeuren is een juiste motorkeuze. De Scalemotor is eigenlijk te sterk en veroorzaakt een ongewenste Ninco-hop.

Eerder bij het proefrijden kon ik mooi de nieuwe handout banden uitproberen. Deze BRM banden ø18x10 doen mij sterk denken aan P3 van Slot-it en zitten strak om de standaard velgen van de Slot-it classics. Je moet echt moeite doen om ze op de grotere maat velgen te krijgen. Deze banden hebben zeker een flinke invloed op de auto keuze. Met deze Lotus heb ik 8 keuzes en 3 kan ik aan de kant zetten.
Op de 2 houten banen waar ik geregeld rijd vond ik deze banden aan de gladde kant. Op een zon verwarmde Fleischman baan is er grip genoeg. Het is net alsof ze op een Ninco baan gereden hadden, en dat is geen eerlijk vergelijk. De eerstvolgende keer dat er op kunststof gereden wordt is bij SRA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten