zaterdag 30 januari 2016

De Kever is er klaar voor

Na de crash bij AS-racing moest er iets anders verzonnen worden op de kap bevestiging. Mijn lieverd is diabeet en moet hiervoor spuiten, daarbij gooit ze de naalddoppen iedere keer weg. Laten deze nou heel geschikt zijn om er schroefbussen van te maken. Ik heb ze afgevuld met opengeknipte bekabeling en lijm.
De oude HRS oplossing kon nog een keer dienst bewijzen om de positie van de kap veilig te stellen terwijl ik met tandenstokers de nieuwe schroefbussen hun plaats kon bepalen.
In eerste instantie even hechten met secondelijm en een uur
 later de zwakke verbinding met hotglue de boel verstevigen.


Tijd voor een proefrit. De kap houd zich goed op het chassis, de aandrijfgeluiden bevallen mij niet. Het draait niet geheel soepel. De oranje tandwiel er uit en een offset er in. Het resultaat is gelijk veel beter.

Technisch is de auto in orde. Dat ik geen schilder ben mag duidelijk zijn.
Het arm loos mannetje en zijn kabel-protegés zijn fluoriderend groen geworden.

De assen zijn 4mm ingekort zodat ook de wieldoppen goed geplaatst konden worden. Deze doppen zitten op de kern van de slot-it inserts gelijmd.

Toch even netter gemaakt.



Voor de liefhebber een paar technische gegevens:

Basis Slot-it Alfa 33/3 chassis en Airfix bouwdoos
Kapje 25gr
Totaal gewicht is 88gr (voor 38/ achter 50)
Wielbasis 74mm
Spoorbreedte 52mm
Hoogte 45mm
Slot-it non-offset inline voor Flat-6 of boxter
Flat-6 / 20.500rpm
Verhouding 9/25 of 9/24
Motor magneet werking 4gr
Plus klein magneetje direct achter voorste schroefbus totaal 30gr.
Onder de vooras 5gr lood
TOTAAL GEEN FLEX.

Deze auto is ingedeeld bij de touringklasse voor de Classic Cup



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen