zaterdag 14 december 2013

24 uur van Zuidwending



Ter afsluiting van het jaar 2013 wordt zaterdag 28 en zondag 29 december in Zuidwending, dorpshuis de Wending voor de 23e keer de 24 uur race van Zuidwending gehouden.
De start is op zaterdaggavond om 16.00 uur met de finish op zondag om 16.00 uur. 
De race dagen zijn gratis toegankelijk voor publiek dat elk jaar weer uit de wijde omgeving langskomt een kijkje komt nemen.
De winnaars van editie 2012, Tom Bijl en Bas Nijboer zijn er om de titel te verdedigen maar worden uitgedaagd door 3 teams waaronder oud winnaars van 2010/2011 Geert Biemold. Dat beloofd dus weer een spannende strijd te worden.
Dit is wat een team krijgt
De eerste bewerking is geslaagd

Omdat dit jaar is gekozen voor de Ford GT40 van Slot-it dorst ik bij mijn plaatselijke Ford dealer een kleine donatie te vragen in de form van materiaal.
Van Auto Bolhuis kreeg ik een bus met autolak ter beschikking en van Sinterklaas een bus fluorescerende lak. Na het nodige te hebben afgeplakt was de felle kleur het eerste aan de beurt om aan te brengen. Het resultaat was naar volle tevredenheid. Het geel werd goed verborgen onder de tape en de donkerblauwe kleur werd aangebracht.
Na het verwijderen van de tape was mijn teleurstelling groot. De tape had niet alle naadjes afgedekt en de randen waren niet scherp. Met een kwastje geprobeerd de naadjes te herstellen. Dit ging van kwaad tot erger. Het blauw werd opgelost en mengde dit met het geel. BALEN.
Het moest dan maar zo.
De kleine onderdelen zoals verlichting en de ruiten inlijmen ging ook al niet vanzelf. Kleine gaatjes zaten verstopt met verf waardoor niet alles in een keer op zijn plaats kwam. Tot grootte ergernis hebben mijn vingers ook een paar keer vast gezeten aan de auto. Als laatste het interieurtje er in. Dit ging ook niet zo gemakkelijk als het lijkt. Auto op zijn dak en lijmen maar. He, he dat zit. ik draai de auto om en ?#%*(PIIIIEP)!!, het lijm zit aan de binnenkant van de achterruit. Niets meer aan te redden.
Na het zien van de mooie decoratie kunsten van mijn grootste tegenstander heb ik besloten om toch een poging te wagen het lakwerk enigzins netter te maken. Met een fijn schuurpapiertje eerst het verpeste geel bewerkt en voorzichtig met een kwastje de kleur aangebracht. De volgende dag het zelfde met het blauw gedaan.
Op het oog ziet het er nu netjes uit. Echter op de foto's is dat toch even anders.Tijdens de race is niemand die dit ziet. Je ziet toch een gele streep voorbij flitsen.Ik laat het hierbij met weer een ervaring rijker.
Van nu af aan heeft Team 2 een Bolhuis auto.




Sponsor reklame
Samen met grootste Concurent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten