Zolang ik Racing Unlimited bezoek staat er een auto in een
vitrine mijn aandacht te trekken. Het is voor mij een stukje nostalgie omdat deze
aan mijn favoriete Jouef Ferrari auto doet denken. En iedere keer “doe ik het
of doe ik het niet”. Totdat buurman John het mij heet maakte onder mijn voeten.
Hij had een Ferrari 250 GTO van MRRC gezien en vroeg mij of we misschien samen
een bestelling konden doen. Wetende dat dit buiten mijn bereik was moest ik
gelijk denken aan die auto die mij altijd aankijkt. Na te informeren of die nog
beschikbaar is heb ik hem gelijk gereserveerd. Zodoende heb ik tijdens de Sixpack32-met-de-jeugd deze Ferrari 250 GTO van Pink-kar uit de vitrine gehaald
en samen met wat wielen en klein materiaal afgerekend. YES, hij is nu van mij.
Toen ik Frank Goyaerts vroeg in welke klasse deze ingedeeld
zou worden voor de Classic-Cup was zijn eerste commentaar “Zo een mooie originele
Pink-kar ga je toch niet verbouwen? Dat doe je toch niet”. Maar goed hij denkt
de standardklasse en zal er verder nog over nadenken.
Tja, ik koop geen auto voor een vitrine om mooi te zijn. Zonder
heftige vernielingen heb ik de auto origineel kunnen laten. Het enig wat ik
gedaan heb is onderin de fundatie aan weerzijde een kleine inkeping gemaakt
zodat de Flat6 er met 2 imbusjes er als een vork ingestoken kan worden. Voor de
rest is helemaal origineel terug te bouwen.
De Flat6 motor ligt zo heel mooi aangesloten in de bestaande
opening. Er moest nog iets bedacht worden om de motor op zijn plek te houden.
De oplossing heb ik min of meer overgenomen van de originele motoradapter. En
zo met een verlopen pasje en ander afvallig plastic de Flat6 ingepakt.
Voordat ik de achterwielen verbouw tot inserts moet ik van
Frank weten of deze auto mee mag doen. De voorwielen zijn 7mm breed, dat mag
wel voor de toeringklasse. Voor de standaardklasse geld een minimum van 8mm. Ik
heb nog een set met zeer mooie spaakwielen, deze halen de 8mm ook niet. Voor de
rest voldoet de auto geheel aan het Technischregelement van Frankslot’s
Classic-Cup
Voor de gehele fotosessie zie Picasaweb - Ferrari 250 GTO
Voor inspiratie heb ik onderstaande links bezocht
Geen opmerkingen:
Een reactie posten