donderdag 14 februari 2013

Riley


De 4de Slotcar kwam ik tegen bij een Classic-cup in Kampen. Het was de keuze tussen deze of een kante klare aantrekkelijke Ferrari 250LM van Fly.
De Riley van Sideways zou een goed alternatief zijn voor mijn McLaren F1 GT-R. Lange wielbasis en breed bovendien. Nieuw voor mij was dat de vooras doormiddel van stelschoeven in hoogte verstelbaar zijn. De zomerkampioenschap bij de bunker heb ik deze geheel standaard gereden. Deze auto leende zich prima om met verschillende motormounts en motoren te experimenteren. En zo ben ik de winterkampioenschap ingegaan met een inline offsetmotormount met een geel Slot-it 25000rpm motortje. Later zou deze vervangen worden door een rode Slot-it 29000rpm motortje.
De diffuser en de achterspoiler hebben een hoop schade opgelopen en is vele malen verlijmd. De schade van de diffuser is nu onherstelbaar.
Er zijn Slotracers die deze Amerikaanse Daytona auto's verschrikkelijk vinden. Zelf moest ik ook even wennen, maar wat een wegligging.
Het klinkt misschien gek, zonder magneet kan ik deze auto niet goed in balans brengen. En  met de DP-race,s kan ik met een gelijkwaardige auto heerlijk rijden.
Ik heb er nog niet mee gewonnen. En dat ligt zuiver aan mij ervaring en reactievermogen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten