dinsdag 12 februari 2013

Ferrari 250LM


Over mijn 3de auto zijn de meningen verdeeld. Is het een bouwpakket of is het een Slotcar? Het is inderdaad een bouwpakeket van Airfix met de nodige aanpassingen.
De toevoegingen zijn voor het sleper-oog en de vooras opstelling een Ninco bodemwrak. Van Slot-it een inline motormount, assen, tandwielen. American Slotingplus wielen zijn er iets later opgekomen en de McLaren kreeg zijn wielen terug.








Het eerste laklaag was keurig en netjes totdat de transparante lak erover ging. De volgende dag wist ik niet wat ik zag. Overal blaasjes en scheuren in de lak. Opnieuw alles schuren en een nieuwe laklaag er op. Helaas zijn de details van de deurnaden e.d. niet meer te zien.
Een leerzaam project waar ik veel van heb geleerd en bovenal veel plezier mee heb beleeft.
Doordat de auto erg smal is rolt deze gemakkelijk om. Met veel oefenen heb ik hier weinig last meer van.
De Ferrari 250LM is geheel reglementair geprepareerd voor deelname aan de Classic-cup. Omdat het hier om een bouwpakket gaat en van origine geen Slotcar is, is tot mijn teleurstelling deelname uitgesloten. Menig Slotracer kan het ook niet begrijpen.
Als ik de kans krijg dan zal ik hem nemen ook. Winnen kan ik toch niet met deze auto, maar de lol zal ik ervan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten