vrijdag 3 februari 2023

BRM Simca 1000

 Eindelijk zie ik toch weer kans om af en toe te spelen met Autootjes bij MRCL.

Wat rijden ze daar.

  • 1:32 Revoslot, kan ik mee doen  een Porche of Vipers
  • 1:24 Scale auto, kan ik mee doen met den BMW Z4
  • 1:24 BRM max, kan ik mee doen met de Kadet of Alfa
  • 1:24 BRM mini Uhh daar heb ik de Simca 1000 voor aan geschaft 

Voor de Simca heb ik een White kit gekozen omdat die goedkoper is, en ik wou graag ook een keer spelen met mijn ongebruikte airbrush. Nou dat heb ik geweten!!

Het kapje is morgens keurig schoongemaakt met Ammoniak en netjes voorzien van een primer laag. In de middag heb ik in een apart potje Geel en een paar druppen Groen gemengd en er op gebracht. Zover niets aan de hand. De volgende morgen een 2de laag van dit prachtige mengsel er overheen. 



Tijdens de droog tijden verf ik alle losse onderdelen en het interieur met de hand.


Later die dag zag ik dat de dekking niet goed was. Hmm, de volgende keer een grijze primer gebruiken i.p.v. een witte. Dan maar een 3de laag. Oeps te weinig gele verf om een nieuw mengsel te maken. Weet je wat, ik heb van een ander merk een spuitbus en daar vul ik mijn mengpotje mee. Een beetje groen erbij, mengen en spuiten maar. YES in een keer dekkend en een fantastische kleur gif groen. En toen had ik een probleem. De overgebleven verf in het potje was een drap zooi en mijn airbrush zat helemaal verstopt. Daar ben ik meer dan een uur mee bezig geweest om schoon te maken. Ik ging ervan uit dat al mijn verf op acryl basis was, en de spuitbusverf is dat dus niet. Gelukkig had het geen effect op het kapje.

Tijd om de tegenkleur hard Roze te maken, Rood wit en een drup blauw mengen. Kapje afplakken met Tamiya tape en de rest in huishoudfolie gewikkeld. Ook deze 2 keer spuiten tape eraf en balen, ik heb een cursus afplakken nodig. Overbodig Roze heb ik geprobeerd weg te krabben en daar ging terplekke ook het groen eraf.




Weet je wat, het is een oude auto met straatvuil geworden. Allee blanke lak erover. NEEEEE, weer een verkeerd type lak. Het is nu net of die een dikke regenbui heeft gehad. Project aan de kant geschoven en de volgende dag in een bad blue wonder gedompeld. Na 2 dagen geen enkel effect. Na een warm bad heb ik een nieuwe kap besteld. Daar moet ik wel opwachten want die is niet op voorraad.

Ondertussen begin ik de mislukte kap mooi van lelijkheid te vinden en wordt de Simca 1000 opgebouwd voor deelname aan een avondje MRCL





2 opmerkingen:

  1. Al doende leert men 🤪
    Ach en het gaat om het racen en de lol 🙃🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, dat kost geen hartzeer, als die kap een keer van de baan afvliegt, zo moet je het ook maar eens zien….

    BeantwoordenVerwijderen