zaterdag 26 november 2022

Hobby ontwikkeling

Afgelopen tijd had ik een gesprek met iemand die zijn 1/24 slotcar chassis zelf bouwt. Het duurde even voor dat ik het door had dat dit om zelfbouw MESSING chassis ging. 

Dit vertelde ik aan mijn buurman John, die wist gelijk dat het over "SCRATCHBUILING" ging. Dat is wat voor jou zei hij gelijk. Interesse is gewekt, opzoek naar YouTube filmpjes. En ja DIT IS HET, en het hoeft niet uitsluitend voor het slotracen gebruikt te worden.

Op zoek naar gereedschap, wat heb ik nodig!

Keramiek honingraad met pins zoals hier afgebeeld


Een bestelling als bovenstaande kwam op een verassend hoge prijs incl. verzendkosten vanuit de VS.
Dat ga ik niet doen. Met Amazon en Ali heb ik geen ervaring.


Onderstaande afbeelding is het geworden. 2x een losse Honingraat keramiek bij https://www.hobbyklok.nl/ besteld. En met ingekorte naaimachine naalden van de HEMA heb ik het ook compleet voor 1/3de van de VS prijs. Daar ben ik een Hollander voor.



Een keuze aan soldeerbouten heb ik al.
En natuurlijk kan onderstaande niet vergeten worden.


En dan het Messing nog, dat is ook een puzzel. Wat is er en wat heb ik nodig!? Ik heb al iets gescoord en ben ik nog op zoek. Over het Messing en afmetingen kom ik later op terug.



3 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar het resultaat.
    Zeker naar het solderen van messing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie nu dat ik anoniem reageer, Tim 😁

    BeantwoordenVerwijderen