zondag 12 januari 2020

BRM Endurance Race 11-01-2020


Een aantal weken geleden werd er in de club een oproep gedaan voor deelname aan een mini-car race in Zwanenburg. De naam Zwanenburg maakte mij gelijk wakker omdat ik daar geboren ben. Na wat informatie wat de race inhield kon ik de verleiding niet meer weerstaan. Markus schreef 2 teams in. De deelnemers Markus, Hein, Erik en Ik. Job kon geen snipperdag krijgen.


Helaas viel moment suprême Hein ook af. Oké, het is niet anders dan maar 1 team. Tristan besloot om de plek van Hein in te nemen, meer dan welkom vrolijke vriend.
We gaan rijden met 2 club NSU's 

De dag zelf begon al vroeg, 10 over 5 stapte ik in de auto naar TE waar we bij elkaar komen. Daar stappen Markus en ik rond 6 uur bij Erik en Tristan in de Skoda. Tineke zwaait ons uit en wenst ons een leuke dag toe.

Na een donkere rit werden we later met mooie zonsopgang beloond.
Tegen half 9 arriveerden wij als eerste deelnemers in Zwanenburg. Zo die hebben wij in ieder geval gewonnen.

Tristan en Erik keken hun ogen uit. Zo'n verzameling hadden ze nog niet eerder gezien. De aangeboden koffie werd er koud van. 



















Achter de houten baan ligt er ook een Carrera digitale baan die wij vandaag niet gebruiken.





Met de baanverkenning rijden Markus en ik de NSU TT en vader Erik en zoon Tristan de roze NSU. Nog even wat eten en babbelen en dan wil ik mijn pas verworven Kadett GTE uitproberen. Deze rijdt stabieler dan de NSU. Wat niet de bedoeling is gebeurt toch, mijn Kadett gaat de strijd aan ipv de NSU. En ik heb er nog geen blog over geschreven 😟



Maar goed, Erik zet de handout BRM motor in de roze NSU en ik ben voor het eerst een BRM aan het slopen voor ook zo'n motortje. Erik krijgt de NSU niet soepel draaiend. En de mijne doet het wel en doet het niet. Terwijl Erik de auto inlevert voor de keuring zit ik nog te stoeien. Dan blijkt dat de bijgeleverde pignon scheef te zijn. Dus ik krijg een nieuw setje, en jawel in een keer soepel. Ik kan na de keuring nog net 2 x 4 minuten de auto rondrijden om te testen.


Beide auto's zijn nu ingeleverd en er mag niet meer aan gesleuteld worden.
Bij mijn weten zijn er negen teams. Elk team mag 1 minuut kwalificeren.
Na de kwalificatie is organisatorisch besloten om er acht teams van te maken. Jawel wij met zijn viertjes zijn nu 1 team en we rijden met de Kadett (slOpel).






Er wordt door ieder team 6 x 20 minuten gereden. Voor ons start Tristan in baan 6 opgevolgd door Markus op 4, Erik op 2, Alphons op 1, Tristan op 3 en Markus sluit af op 5.


















In de pauze is Tristan helemaal gevallen voor een rally baan😍. Deze mag weg en Tristan zou die graag op zijn kamertje willen hebben. Pa is het er niet mee eens alhoewel hij het ook leuk vind. Dus als er iemand belang heeft kan die zich melden bij Tom Peters.














De tweede wedstrijd wordt door tijdgebrek ingekort naar 6 x 10 minuten voor ieder team. Nu start Erik op 6 en we zetten dezelfde volgorde door waardoor Alphons (ondergetekende) mag afsluiten op baan 5. Zo hebben we allemaal 3 x een racebeurt gehad.
Markus en Alphons reden met dezelfde regelaar, achteraf voor mij geen goed idee door de verschillende persoonlijke instellingen. Daarmee heb ik een aantal ronden verkloot (sorry jongens).



Nu baal ik dat ik niet eerder een blog heb gemaakt over mijn Kadett. Nu heb ik een echte slOpel. De kofferbak spoiler eraf en beide spiegels waarvan er een weg is.

Dat wij niet gewonnen hebben mag duidelijk zijn. Wat wij wel meekrijgen door onze aanwezigheid is dat deze klasse ook bij ons georganiseerd gaat worden.




3de plaats MRCL

2de plaats M2H
1ste plaats Slotshop

We hebben het daglicht overgeslagen toen we tegen half acht in de auto stapten naar TE. Om half 10 stapte ik in mijn eigen auto en kwart over 10 was ik voldaan thuis.

3 opmerkingen:

  1. Leuk verslag Alphons !
    Mooie klasse met al die Classic auto’s, en er komt nog een Alfa GTA bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ook al wel iets over je GT/E verwacht, maar wat niet is kan nog komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen