maandag 21 oktober 2019

TT Circuit Isle of Bimo 20-10-2019

Anderhalf jaar geleden lieten wij ons verrassen door dit prachtige circuit. Ik kom er net achter dat ik van de 2de race op deze baan geen blog heb gemaakt. 😳 We zouden elk half jaar met 6 oudleden van SRC Zuidwending een race houden. Dus een paar weken geleden werd de agenda getrokken en we hebben als van ouds weer een geweldige middag gehad. Wel met zijn vijven omdat onze jongste lid een ander baantje heeft bij een winkelketen. Nou mooie action hoor Gerald! 😉


We beginnen altijd om +/- half één met koffie of thee en een babbeltje hoe het gaat. Dan gaan we naar Geert zijn man-cave om enkele vernieuwingen te bewonderen en de baan/auto's te testen. Voor de tweede keer op rij ben ik aan de beurt om voor gelijkwaardige slotcars te zorgen. Ik heb wederom 2 Alfa's mee. De gele blijkt niet stabiel te zijn en de reserve Alfa van John word in gebruik genomen. Deze goud gekleurde duiveltje heeft een veel lekkerder motortje en gaat als een malle zo snel. Hoezo gelijkwaardig?! Iedere Alfa heeft zijn eigen spoor, en we wisselen als rijders van spoor. Ieder tegen ieder in elk spoor. Dat houd in dat  je tegen iedereen 2 x rijd in afwisselende sporen.


We laten Cockpit-XP de volgorde bepalen. Het is een race van 20 x 5 minuten. Dus ieder rijd 8 x 5 minuten.


Natuurlijk proberen we een valse start te provoceren en dat is ook gelukt. Elkaar afleiden met de meest onzinnige moppen en uitspraken maakt het tot een gezellige en enerverende middag.
En er werden records verbroken. Geert heeft als enige een paar keer 40 ronden gereden en heeft mijn ronde record van 7.730 verpulverd met 7.163.


Na de race hebben we gelijk de agenda's geraadpleegd en we komen begin Maart hier weer bij elkaar. Eerdaags is de Noordelijke Spoor en Modelbouw dagen in Veendam waar ik met mijn demo baan sta. Daar kan ik hulp van deze vrienden verwachten.

Tevens hebben Geert, Gert en Ondergetekende ook de andere 2 leden uitgenodigd om eens bij onze club ASracing te komen kijken.

Na afloop heb ik met Geert gekeken wat er mogelijk is met race uitslagen te exporteren. Daar kwam ik erachter dat Geert deze race als Veteranen race heeft opgeslagen. Nu begrijp ik Gerald, hij is scholier en veteraan klinkt zo oud 😂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten