maandag 22 januari 2018

Classic cup 21-01-2018 bij Racing Unlimited

Samen rijden en ook weer niet!

Dat is wat mijzelf en de buurman is overkomen.

We hadden tegen 8uur morgens afgesproken, naar mijn zin aan de late kant. Dus kwart voor 8 stapte ik vrolijk bij mijn buurman binnen. Je bent te vroeg. Ja John, nu ben ik er zeker van dat ik vandaag één keer van je gewonnen heb.
Het gevolg was dat we bij aankomst nog net de tijd hadden om een auto te testen. Ik stond voor de 2de keer in de rij toen we te horen kregen "auto voor de keuring aanbieden". Balen nu heb ik geen andere auto kunnen uitproberen. Hoe dan ook de Chaparral was wel mijn 1ste keuze. Als deze niet door de keuring komt met zijn Flat6 magneetkracht ga ik zonder testen met de Alfa rijden. Die auto is zonder meer goed. Gelukkig 19gram trek kracht, het wordt de Chaparrel.
Met de Alfa kon ik nog 1 cyclus baan verkennen en dat ging veel beter. Balen, we hebben een uur testen gemist. Maar wel goedkoop naar de classic cup gekomen.
De kwalificatie ging bij mij niet goed en ik belande in de langzame groep. John was iets sneller en had zelf ook andere verwachtingen. Maar toch hij zat in een groep sneller.
Voor mijn race heb ik de rem veel harder gezet en dat resulteerde in een veel beter resultaat. Zodanig dat ik op baanvakken verschil toch van John gewonnen had.
Onze 2de race hebben we van positie gewisseld. We hebben beide onze 1ste resultaat verbeterd. Ook deze race was ik hem toch te snel af. De stand voor deze dag buurman versus buurman is 3-1 in het voordeel van mij. Dit is slechts een leuke bijkomstigheid. De classic cup met alle sociale aspecten inclusief race beleving zijn het belangrijkste. Mijn positie doelstelling van plaats 10 of hoger heb ik wederom niet gehaald. Wel mijn plezier en een verrekte leuke dag.


Mijn gevleugelde vriend tussen de touring cars.
Van een eerlijke strijd is dan geen sprake.
 

Lay-out van mijn favoriete plastic baantje


1 Rob  2 Marten  3 Herman 4  Guus


5 Willem  6 Rene  7 Dennis  8 Fred


9 Bas  10 Richard  11 Frank I.  12 Roland


13 Eddy  14 John  15 Frank G.  16 Alphons


En de uitslag.
Het is de allereerste keer dat ik geen rechtstreekse
strijd met John heb gehad.


frankslot.nl






1 opmerking:

  1. Humoristisch verhaal over een leuke wedstrijd van een tevreden deelnemer. Wat ik niet las: Wat was de oorzaak dat je het niet bij kon sloffen? Onbekendheid met de baan? Auto niet snel genoeg. Of valt er sowieso niet van die thuisrijders te winnen?

    BeantwoordenVerwijderen