zaterdag 10 oktober 2015

Bedrijfs Race

Eindelijk weer een vrijdagavond racen, geen 1:32 maar 1:1. Karten in Groningen met mijn collega’s van CIGMT tegen de concullega’s van WWW. Totaal een kleine 30 personenwaren aanwezig en we hebben tijdens een Saté diner en een drankje bijgepraat.
Met 21 man naar de spits voor de briefing, daar werden we opgedeeld in 2 groepen. Ik zat in groep A die bestond uit 11 CIGMTers.
Overal aan helm zoeken….. XXL draait om mijn hoofd voor de rest alleen maar S of XS. Dan maar een S, maatwerk is er niet bij. Kart nr. 28 word mij toegewezen. Met moeite kom ik in de kart. Klem in de kuip, handen tussen mijn knieën en het stuur. Heel gebogen armen en moet ik ook nog een gordel om zien te krijgen. Gordel vast en mijn voorganger is vertrokken. Oooo wat stuurt dat zwaar met die kromme armen. In het begin gaat het nog wel het word steeds zwaarder.
De training / warming up valt mij zwaar en aansluitend de 1ste kwalificatie. 2 maal heb ik de boel geblokkeerd door achterstevoren tegen de boarding te klappen, zeg maar uit het slot gevlogen. Ook na bepaalde bochten had ik niet meer de macht over het stuur en schampte hard de boarding. Gelukkig einde race. Uit de kart komen was een hele opgave, zo krap. Boven dien kreeg ik de verrekte strakke helm niet los. Mijn bril verbogen en het zweet gutste mij uit alle poriën. Min of meer had ik besloten niet meer aan de 2de race mee te doen. Krijg ik nu pas te horen dat die verrekte kuipstoelen verstelbaar zijn, grrrr! We zullen zien, over een uur een herkansing.
Groeb B bestaat overwegend uit WWWers. Zo gesloopt als ik ben heb ik geen fut om deze race te volgen.

2de race groep A. Weer een klote helm? Nee opzoek in het ander hok en jawel XL als gegoten. Start positie 9 in kart nr. 35 en JA de kuip zover mogelijk naar achter gezet. Handen niet meer klem, benen mooi gebogen en vrijwel gestrekte armen. ZOOO wat een verschil, alles gaat veel gemakkelijker. Zo af en toe een stuurfoutje en de boarding geraakt, en niet meer achterstevoren. Dit had ik de eerste keer moeten hebben. Mijn gemiddelde tijd van 33,75 in de 1ste race ging naar 30,53 in de 2de. Dit was niet genoeg om in de finale te rijden maar wel een stuk leuker. De finale ging tussen 4 CIGMTers en 6 WWWers, De laatst genoemde nam de wisselbeker retour naar hun prijzenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten