dinsdag 2 juni 2015

Toch een Ferrari

Mooi en snel
2 avonden ben ik lekker aan het prutsen geweest met mijn Ferrari 250 GTO. Als de Aifix niet mag rijden dan maar de Pink-kar. De 1ste en laatste keer dat ik hiermee een wedstrijd gereden heb was in Leeuwarden. Dat was meer over de kop en niet mee kunnen komen. De auto stond toen met bijna 3mm grondspeling hoog op de wielen. Daar ben ik flink mee aan het stoeien geweest. Als eerste een sleperschoen die beter tegen het chassis zit. Daarna de voorwielen vervangen met dunne zerrogrip banden. De buitendiameter ging van ø21mm naar ø18mm. Ook achter met kleinere velgen van is de diameter gereduceerd van ø21mm naar ø19mm. De zwabberende vooras is op een Fleischman baanstuk in hoogte gesteld met broodzak clips. Alles met elkaar is de grondspeling met 1,8mm gereduceerd. Volgens de reglementen mag er een magneetje voorin geplaatst worden. Deze heb ik thuis afgesteld op een werking van 28gram.
Lunch 
Met de vrije training in Marrum was ik blij verrast over de zeer gunstige rij-eigenschappen van deze mooie Ferrari. Hiermee ga ik de strijd aan, ik verwacht geen super tijden. Bij de kwalificatie wist ik tot mijn verbazing een goede tijd neer te zetten in de 10sec. Dit resulteerde dat ik in de groep 2 zou starten samen met Frank G., Arie en Roland.
Zoals gebruikelijk wordt er in Marrum tussen de kwalificatie en de wedstrijd samen geluncht.
1ste wedstrijd Groep 2

Arie had nog niet eerder op deze baan gereden en kon lekker mee komen. De strijd zou gaan tussen mij en Frank. Wij wisselde nog al eens van positie. Het is echt baanstukken werk. Zo nu en dan komt Roland voorbij scheuren. Daar kan je dan even 1 rondje aan optrekken en hem dan maar weer te laten gaan. Helemaal verbaast dat er geregeld ronde tijden bij zijn tussen de 9.8 en 9,6. Niemand had dit verwacht van zo een smalle en hoge auto en maar liefst 88,68 ronden.
2de wedstrijd Groep 3
Het kan nog gekker. Door dit resultaat start ik de 2de wedstrijd in groep 3 samen met Jan Willem, Dennis en Sander. Deze jongens kennende ben ik de underdog. Wat een leuke wedstrijd. 3x Ford en 1 Ferrari. Sander is hier duidelijk de baas, maar wat een leuke rally's tussen de groene Ford van Jan Willem en mijn rode Ferrari. Dennis ben ik weinig tegen gekomen maar die had het ook geregeld aan de stok met Jan Willem.
Tijdens de race hoorde ik mijn rondetijden in 9.6 en uitschieters naar 9.5 deze waren goed voor 93,10 ronden. En dat is voor mij een WAUW factor.
Blogger Jan Willem aan het werk
Dit leverde een 2 plaats op in de touring klasse en overal een 10de van de 18 deelnemers op.

Ik hoop dat begin november de Classic cup bij de Bunker gereden kan worden. En er wordt nog gekeken bij een andere locatie, we zullen zien.


Link naar al mijn foto's van deze dag




2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, man! Zowel het prepareren van de auto als het racen zelf. Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt idd een goede auto gemaakt en er prima mee gereden! Ik heb er ook zo 1 staan en die kan ook beter blijkt nu. Leuk verslag! Tot de volgende CC32!

    BeantwoordenVerwijderen