maandag 17 november 2014

Old-timer race voor herhaling vatbaar

John en ik hebben in ieder geval een gedeelde eerste plaats om als eerste aan te komen. Zo die kunnen ze ons niet meer afpakken. Het begon net een beetje licht te worden toen John de deuren van de Bunker opengooide. Dat was ook het laatste beetje vitamine D wat we die dag op zouden vangen. Alhoewel het was echt weer voor een binnen activiteit .
Er moest nog het een en ander opgeruimd worden en dat werd met 4 handen aangepakt door Leo en mij.
Bar schoon maken, koelkast vullen, koffie zetten, cake snijden, lijsten klaar leggen en O ja, verwarming aan.
John was ondertussen bezig met baan en systeem opstarten. Vervolgens heeft hij de al vooraf ingedeelde heats ingevoerd voor een vlotte doorgang.
Toen alles aan kant was kwamen de eerste deelnemers binnen druppelen.  Er zijn mensen die komen eerst een bakkie doen aan de bar en anderen gaan eerst de baan verkennen. Verschil moet er wezen.  
Op 5 deelnemers na  heeft iedereen eerder met de Bunker kennis gemaakt. Het aantal thuisrijders is met het erin luizen van onze voorzitter naar boven bijgesteld naar 6. Waar ze allemaal vandaan komen?  Boven de lijn Schagen / Enschede.
John heeft het reguleren van het inrijden op zich genomen en ik deed de keuring. Daar had ik een stappenplan voor gemaakt. Helaas moest ik 1 auto afkeuren, omdat de wielen niet op een baanstuk mee rolden. De ongelukkige heb ik een keuze uit mijn koffer aangeboden.
Voor aanvang van de 1ste heat heeft Frank Goyaerts ons vereerd met een kort bezoek en heeft ons veel succes gewenst.
+/- 12:00 start eerste heat, we rijden in 5 groepen 4x4minuten en gewoon doorschuiven. Veel tijd om te kijken heb ik niet, afwisselend met Leo verzorg ik de Bar en lever de auto’s aan voor de volgende groep. Ik zelf rijd in de 3de groep en daar waren spannende momenten bij. Met z’n drieën een paar ronden achter elkaar, naast elkaar door de bocht. Dan moet je wel stalen zenuwen hebben. Er moet toch eens iets fout gaan, en YES ik als middelste rijder blijf er in en een arme Marchal raakt in de stres .
Nadat alle groepen gereden hebben is er een pauze en worden de groepen opnieuw ingedeeld naar prestatie.  Ergens rond 14:30 start de 2de race.
Naast de Bar en aanleveren van de auto’s los ik bij gelegenheid John af. Weer start ik in de 3de groep. En ja hoor weer met z’n drieën gevaarlijk naast elkaar. Op een gegeven moment bij het passeren van de tijdwaarneming zie ik een auto over de rand heen vliegen en heb er lol in “jammer sukkel”. SHIT die sukkel ben ik….. Hoe dan ook mijn 1ste race was beter. Ik kan beter achter de bar staan. :-)
Bij de prijsuitreiking heb ik het woord gedaan. In het bijzonder namens Frank Goyaerts mag ik zeggen dat als er genoeg commitment is dat hij openstaat voor de Classic cup in 2015. Hier komt hij op 14 december bij Speedtrack op terug.
Wordt er geen Classic-cup georganiseerd dan ben ik bereid om wederom volgend jaar medio oktober november weer een Old-timer race bij de Bunker te organiseren.
Tja de prijsuitreiking. Het beste resultaat van de 2 races geldt.
Hiervoor heeft de club een paar goudenplakken beschikbaar gesteld in vorm van een gevulde koek.
In de Standard klasse is deze gewonnen door Harold Wiggers met 72,04 ronden.
In de Modivide klasse is deze gewonnen door Sander Fokkema met 77,66 ronden.
Hierna bedank ik iedereen voor deze fantastische dag en wens een ieder een  goede reis naar huis.

Bij deze wil ik de aanwezige leden  bedanken voor de goede samenwerking. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.


Alphons van Meerendonk

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat er nog steeds goede "classic" rijders zijn bij De Bunker.
    Met 20 deelnemrs zeker een succesvolle organisatie. top
    Vooral doorgaan met deze leuke klasse om te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank aan de organisatie van De Bunker voor deze geslaagde dag !

    Jammer dat je er niet bij was Leo.

    BeantwoordenVerwijderen