Fred, Siebrand en Geert |
Zondag 1 April om 06:00 vertelde de nieuws lezer op de radio mij dat het tijd was om op te staan. Snel wassen en aankleden, hond uitlaten, beker melk naar binnen gieten, koffer en tas pakken. En om 06:09 in de auto. Als dat geen snelle start is dan weet ik het niet meer. Onder weg naar Zuidwending waar ik Geert zou afhalen even een broodje eten wat ik de avond van te voren al gesmeerd had. Met een iets hogere snelheid dan toegestaan was ik keurig op de afgesproken tijd bij Geert.
Het zou voor Geert zijn eerste race zonder magneet en anneloog bovendien zijn.
Via de N33, A7, N31 en de mooie Friesche binnenlanden kwamen wij nog voor 8 uur bij Racingunlimited in Marrum binnen stappen. Daar troffen wij Roland en de thuis rijdende jeugdige deelnemers Siebrant en Wybren aan. Ook Fred was weer druk met de bar bezig.
Bloed mooie Alfa 33/3 |
Geert had als mijn gast de 1te keuze tussen mijn favoriet Matra MS630 of mijn oude Alfa 33/3. Hij koos voor mijn Matra wat ik heel goed kan voorstellen. Dan bleef voor mij nog over de oranje/blauwe Alfa 33/3 en mijn Alfa Romeo T33/3 n. 148 Trento-Bondone 1971 en de Ford MKII - n. 6 24h Le Mans 1966.
Gek genoeg vond ik mijn nieuwe aanwinsten niet voldoen. En heb dus gekozen voor mijn oude oranje/blauwe Alfa 33/3.
Donald zeer artistiek |
Ik was blij dat ook Donald met zijn bloedmooie Alfa 33/3 een uitstappje buiten de Bunker heeft gemaakt. Ik hoop dat we hem vaker bij Classics in Friesland mogen treffen.
Met de race zouden er maximaal 24 deelnemers mee kunnen doen. In dit geval waren er 16 aanmeldingen. Er werd 4 x 6 minuten gereden werd. Of dit aantal deelnemers afhankelijk is weet ik niet. In de eerste stind ging dit even fout, maar daar is de betrefende groep sportief overeenstemmend uitgekomen.
Ook de pauze is keurig georganiseerd door Fred en Janneke. De friet met BAL was weer uitstekend. In een zaal stond een lange tafelrij waar een ieder aanschoof, en hier de friet met Bal kon op eten. Dank je wel Janneke.
Na de pauze de 2de race. Ik had verwacht dat de gelijkwaardige uit de vorige race tegen elkaar zouden rijden om het spannend te houden. De indeling bleef het zelfde. Alleen Erwin en Fred hebben geruild i.v.m. met eerder vertrek van Erwin.
16 deelnemende Auto's |
Het mooiste moment van de dag was dat de auto van Siebrant zijn wielen verloor en de amerikaanse bak van Hans werd ingezet. De jonge deelnemer met de grootste bak reed in een keer snellere ronde tijden dan Oude Willem met zijn snelle Ford P68 die dit uiterst sportief opnam.
Goed 5 uur waren de spannende wedstrijden afgelopen en het wachten op de prijsuitreiking. De UITSLAG en de aantal rondes die ieder gereden heeft hoop ik eerdaags ook op http://www.classic-cup.nl/ te vinden.
Geert en ik stapten pas rond 18:30 in de auto. Om 20:30 was ik ook weer thuis.
Nog even heel kort:
Geert heeft het geweldig naar zijn zin gehad en zorgt voor een eigen classic slotcar.
Donald ik ben blij dat je mee hebt gedaan en je bloedmooie auto hebt laten rijden.
Hans bedankt voor het inzetten van je dikke Amerikaan voor Siebrant.
Fred en Janneke bedankt voor de goede verzorging.
Roland dank je voor het delen van technische informatie die wij mee nemen naar SRC-Zuidwending.
Frank als onderstaande is wat jou beweegt dit iedere keer te organiseren, vind ik iets om er even bij stil te staan om jou inspanningen te waarderen.
De ClassicCup is in het leven geroepen om thuisrijders bij elkaar te brengen en in een gezellige sfeer tegen elkaar te laten strijden en kennis uit te wisselen. Dus je hoeft nergens lid van te zijn.
Ook Geert heeft zijn verslag gemaakt op http://srczuidwending.ucoz.com/blog/race_te_marrum/2012-04-03-2
Ook Geert heeft zijn verslag gemaakt op http://srczuidwending.ucoz.com/blog/race_te_marrum/2012-04-03-2
Meer foto's klik HIER
Geen opmerkingen:
Een reactie posten