donderdag 16 februari 2012

SRC Zuidwending

Woensdag avond gingen John en ik een kijkje nemen bij SRC Zuidwending in oprichting. We werden verwelkomt met een kop koffie aan de stamtafel. Druppelsgewijs schoven  er nog enkele leden bij.

Het slotracen in Zuidwending kent een lang verleden. Jaarlijks word er een 24uurs race gehouden als sponsoractie tegen kanker. Dit spreekt mij wel aan. Er werd een racebaan tevoorschijn getoverd waar menig verzamelaar van staat te kwijlen. Merk is mij onbekend maar op deze zeer oude slotracebaan  1:75 zijn in het verleden 24uurs races gereden.

 Na de koffie naar de boven verdieping van het dorpshuis. Daar is een fatsoenlijke ruimte om iets te realiseren. Er werd gestoeid met enorme plateaus om daar een opklapbaar systeem van te maken. Want de ruimte moet wel beschikbaar blijven voor andere activiteiten. Het volledige plateau uitgeklapt blijkt geen succes te zijn. Besloten werd om het geheel op te klappen en voor deze avond op een deel een Carrera digital baantje uit te leggen. Alle 8 leden van deze club waren present deze avond. Naast digitaal is men er van overtuigt dat er ook analoog zonder magneet gereden moet worden, willen ze kunnen aansluiten met andere slotrace activiteiten binnen Nederland. Een baanontwerp en regelementen zijn er nog niet. Wel is er afgesproken dat er op rubberbanden gereden word. Dat is tenminste een begin.

Wel heb ik een lid bereid gevonden om op 1 april de uitdaging aan te gaan om met een geleende classic deel te nemen bij Racing Unlimited (zo ben ik immers ook begonnen).
In de hoop dat we een positieve bijdrage hebben kunnen leveren zijn we tegen half 11 naar huis gegaan. Ik zal deze club met belangstelling blijven volgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten