zaterdag 5 juli 2025

MRC het Twentse Ros

Dit jaar is het erg rustig voor mij wat betreft het Slotracen. Als het zo uitkomt ga ik een enkele keer met Job mee naar Leeuwarden. Ik hoop na het eerste kwartaal 2026 het Slotracen met de landelijke wedstrijden op te pakken. Eerst verhuizen. Zo gezegd haal ik wel de krenten uit de pap.

Ergens in maart waren Job en ik uitgenodigd om een zelfbouw baan te testen ergens in Hoogezand. Locatie en eigenaar mogen wij niet bekent maken. Wij waren zwaar onder de indruk. Hoe kan je zo iets moois en groot verstoppen voor de buiten wereld. Job zou zo Leeuwarden ervoor verruilen. Alhoewel de buitenste banen hebben net te weinig driftruimte voor 1:24. Perfect voor 1:32

Een groot nadeel is dat hier geen sanitaire voorzieningen zijn. Ook de eigenaar van het gebouw waar deze baan GRATIS zijn onderkomen heeft wil geen regelmaat en veel vreemde personen rond hebben lopen. De daglicht loze ruimte is toegankelijk met een deur en heeft maar een stopcontact. Licht is er genoeg.

Het gaat hier om een verdwaalde club MRC het Twentse Ros, en je komt hier uitsluitend racen op uitnodiging. Wij mochten geen foto's maken ter bescherming van privacy.

Een paar weken later werd ik wederom benaderd met de opmerking dat ik alsnog een blog mag maken zolang ik geen naam en exacte locatie bekent maak. De onderstaande foto's zijn mij toegezonden.









Wij zijn wederom in september uitgenodigd om een avondje te komen racen. En wij mogen een gast mee nemen. We hebben mijn buurman John uitgenodigd omdat hij mij besmet heeft met het Slotrace virus. Deze avond schijnen we met 6 personen aanwezig te zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een grote baan, hoe lang is die eigenlijk ?
    Maar ik zou die niet in willen ruilen voor MRCL, voor mij is de gezelligheid van een club erg belangrijk, het wekelijks met elkaar racen met alle voorzieningen om dat mogelijk te maken…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaan die erg lange rechte stukken niet vervelen ? Bij een ontwerp van zo’n baan zou ik die vermijden, zodra een slotcar op topsnelheid komt, kan het idealiter nog een seconde aangehouden worden, langer niet, lijkt mij.
    Het mooiste baanontwerp vind ik nog steeds bij Slipstream, weinig rechte stukken en de baan blijft uitdagend, ook na 10 keer daar gereden te hebben…
    MRCL heeft een mooi evenwicht qua rechte stukken en bochten. Bij Everdingen en Slotshop is dat net wat uit balans voor 1:32, vandaar dat ze voornamelijk met 1:24 rijden.

    BeantwoordenVerwijderen