maandag 3 juni 2024

Zwanenburgbaan

Opnieuw er vroeg uit voor een dagje laagvliegen. Ik had met Job afgesproken rond 6 uur bij P&R Meerstad, vanaf daar moesten we door werkzaamheden aan ring zuid om Groningen heen rijden. Het is prettig eens niet in het donker te hoeven rijden. Ook bij Amsterdam bleek het een en ander afgesloten te zijn. Google wees onverklaarbare en onlogische routes aan. Waardoor we ruim een kwartier later op de Kruiswaal aan kwamen. Gelukkig was er voldoende parkeerkeuze voor Jop zijn VW Uppie. Wij waren niet de eerste en ook niet de laatste.

Na een bakkie cappuccino werd het tijd om aan te sluiten bij de wachtrij voor de baan verkenning. 

Vlak voordat ik aan de beurt was werd de trainingstijd veranderd van 3 naar 2 minuten. Nadat ik 6x 2 minuten gereden had, heb ik mijn regelaar op beurt volgorde gelegd voor de volgende training. Die wachttijd heb ik gebruikt om elders aan de baan auto’s te vangen. 

Ik zou bijna aan de beurt zijn toen ik hoorde dat over 5 minuten de keuring zou beginnen. Prima dan maar uit de rij en als eerste inleveren, ben ik tenminste ergens de eerste mee 😂. Na mij werd de keur rij alleen maar langer, dus slim bedacht. Nu heb ik meer tijd voor een broodje hotdog.


Maar goed de eerste zullen de laatste zijn. Volgens mij waren de laatst gekeurde auto’s als eerst aan de beurt voor de kwalificatie en ik als laatste J. Mijn kwalificatie was matig en moest dus in de eerste groep starten. En Job bij de laagvliegers.

We mogen bijna starten

De laagvliegers

Uitslag 1ste race

Ik heb lekker gereden en was tweede in mijn heat. Kwalificeren zegt niet zo veel, in de race moet je presteren. Voor mij was dit ruim voldoende om in de tweede serie naar een groep sneller te gaan. En Job naar een iets minder snelle groep.

Die mooie roze in spoor 2 is van mij.

Uitslag 2de race

Beide prestaties worden bij elkaar opgeteld en bepaald de uitslag. Al met al hebben wij het niet slecht gedaan Job overal de 5de van 24 en ik 17de van 24.

We hebben de verleiding kunnen weerstaan om bij Tom nieuwe slotcars te kopen.  En nu maar gauw naar het Noorden.

Google gaf aan dat we beter niet zuidwaarts gaan ivm verkeersproblemen, en heeft ons over de afsluitdijk gestuurd. Bij Zurich hebben wij onze maag gevuld en Job heeft mij na 8 uur bij P&R Meerstad afgeleverd.


Lekker eten.

Een mooi stukje Friesland (we zijn bijna in Groningen)


Ik kan mij helaas nog niet definitief opgegeven voor de volgende Revoslot Noord race op 15 september bij Slipstream in Zwaanshoek. Voor mij de mooiste club baan in Nederland.


4 opmerkingen:

  1. Weer mooi geschreven
    Was een geweldige mooie dag
    Gr Job

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wacht maar tot je de Souterrain een keer hebt gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad waar. Het Souterrain zie ik meer als Privé en gelegenheids vrienden club. Ik ben helaas niet in de gelegenheid om dit fantastische cirquit te bezoeken.

      Verwijderen