zondag 24 maart 2024

Revoslot Noord 24-03-2024

ASracing in Cafe Weerdinge had de eer om de Revoslot (Noord) landelijke competitie 2024 te openen.
Dat was voor ons ook de eerste keer dat we hier een landelijke race mochten ontvangen.
Bij aankomst tegen 8 uur van Job en ondergetekende waren er al een paar gasten de baan aan het verkennen. En binnen 20 minuten was het wachten op je beurt om ook te mogen rijden. Job heeft de training op automaat gezet, 2 minuten rijden en 30sec om door te schuiven. Zo weer wat geleerd wat betreft Cokpit-XP.


Totaal zijn er 16 deelnemers waarvan 3 thuisrijders, Alphons (ik dus) Job en onze jonge roekie Twan.
Ook ik heb mijn Porche 911 GT2 getest. Twan had ik uitgenodigd om eens zo een wedstrijd ervaring op te doen met een Lease Viper van mij. Zo rond half 10 begon de keuring, hier bleek dat mijn auto niet aan het reglement voldeed. Ik had de chassisdelen met tape verbonden, en dat mag niet meer. Tape verwijderd en balen, nu moet ik rijden met andere rijeigenschappen zonder te oefenen. Gelukkig was ik niet de enige "he Job 😜".  
Tijden de keuring hebben we de namen ingeklopt. Met wat hulp van RenΓ© is het gelukkig toch gelukt. Cockpit -XP is soms moeilijk te doorgronden. De kwalificatie hebben wij als losse race ingesteld om de resultaten later over te nemen op een andere laptop.

Twan zijn eerste Kwalificatie.

Als ik zo het rijdersveld zie, zie ik een flinke uitdaging om in de voorhoede te komen. Het zal wel een thuisrijder voordeel zijn, voor de eerste keer met Job in de snelste groep, Ook Twan beland midden tussen internationale ervaren rijders.


We zijn met 16 deelnemers en we willen geen indraai, dus we gaan voor 4 groepen van 4. We rijden 5 x 4 minuten.
Voor velen is de baan nieuw, en onze ronde telling zonder baanvakken maar op tijd van binnenkomst zijn de meningen verdeeld. Als er een sterke voorkeur is voor baanvakken dan moeten wij daar voor een volgende keer iets mee doen. Persoonlijk vind ik op tijd prettiger en onze clubleden ook.
We beginnen met de minst snelle rijders en zo oplopend naar de snelste groep.

Hulp om de auto's bij de start op te stellen πŸ‘


Daar sta je dan als roekie tussen de top rijders.

Voor mij persoonlijk was het reuze spannend om in zo een snelle groep te rijden. Op 1 foutje na en een keer eruit gereden te zijn heb ik zo hard genepen dat een 2de plek op een fractie van een seconde heb gewonnen, zodat ik na afloop stond te trillen. Dank je wel Eddy voor deze prachtige strijd.

Stilstaande actie foto (wissel)

Na de pauze waren er lichte verschuivingen. De resultaat van de 1ste race bepaalde of je blijft waar je bent of een groep hoger of lager komt . Dat hoeft niet te betekenen dat je slecht gereden hebt, het kan ook door pech komen. Het is nu eenmaal een mechanische sport.
Alleen de snelste groep bleef de samenstelling het zelfde, ondanks dat Rob een paar keer flinke pech heeft gehad.
Wederom heb ik geknepen of er heel wat van af hangt, Rob is moeilijk in te halen, in de bochten neemt hij nog al ruimte in beslag daar waar ik juist wil zijn. dan maar op safe en wachten op een foutje van Rob, en JA ik ben er voorbij. De strijd gaat eigenlijk tussen mij en Eddy, terwijl Jop voor de zoveelste keer voorbij komt broezen. Jammer genoeg had Eddy de laatste 2 heats baan 2 en 1. Dat is geen concurrentje voor baan 3 en 5 in het voordeel van mij. Dat ene foutje die ik gemaakt heb kon ik makkelijk hebben.

Eddy 3


Alphons 2 (nog geen foto van mijzelf)


Job 1







Job en ik blijven de landelijke wedstijden van afdeling Noord bezoeken en als Twan wil en kan mag hij met ons mee. In oktober hebben wij de Classic F1 bij ons, en we gaan ons best doen om baanvakken in te stellen.
Iedereen bedankt voor deze prachtige dag. Markus en Tineke bedankt voor het beschikbaar stellen van deze geweldige baan.


7 opmerkingen:

  1. Waarom baanvakken ? Dit systeem is handiger, alleen die puntentelling per heat eruit halen, dat geeft wat verwarring.
    Ik ben het met je eens dat Cockpit-xp lastig te doorgronden is, meer geschikt voor thuisbanen lijkt mij, er zijn eenvoudigere wedstrijdprogramma’s, maar het is zoals het is, jullie hebben het er goed mee gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een mooie strijd, en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige baan, mooie race. Alleen het continue onverstaanbare gemompel uit de speakers elke x dat iemand zijn rondetijd verbetert is zeer storend. Doe dan een piep. Bedankt voor het organiseren en het vele voorwerk. Groeten, Arie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar wat je gewend bent
      Het klinkt voor mij als muziek πŸ˜‰ en hoor het met regelmaat 😎

      Verwijderen
  4. Op naar het volgend evenement Alphons
    En weer geweldig geschreven πŸ‘πŸΌ

    BeantwoordenVerwijderen