zaterdag 12 mei 2018

Voortgang demobaan

Vrijdag 11-05-2018

De test met de combinatiekleur groen/geel is mislukt. Dan ook de rode 8V/3A maar testen. Daar heb ik geen problemen mee met 2 auto's het is alleen iets te langzaam.
Kijk ik beter naar de tekst van B en C staat er "+32V/1A en ZERO V/.5A". Dan snap ik niet dat deze trafo 8 auto's digitaal heeft laten rijden.



Gelukkig heb ik een buurman waar ik een geschikte trafo van kan lenen. Eentje waar ik zeker van ben dat er genoeg power is. En ja hoor dit is veelbelovend.
Wat ik nog niet getest had was een Slot-it houtenbaansleper. De diepte is geen enkel probleem. Een korte bocht moet aan de binnenzijde ruimer gemaakt worden.
Het testen met een zeer lage LMP ging niet goed. Ik was vergeten dat hier een magneet in zit. Op een houtenbaan met kopertape heeft dit geen effect. Op deze baan met metalen litze wel. De LMP werd op een oneffen gedeelte verbonden met de litzes en jawel, ik ben blij dat mijn ACD5 regelaar zekeringen heeft. Vanaf nu +/- 1mm grondspeling aanhouden.




Na het middagje testen alles de auto in om de baan te showen bij ASracing. Ik heb meer ruimte in de auto dan ik dacht. Uitbreiden? nee even niet, het is goed zo. Tzt moet er ook aankleding en een transport wagentje bij. Ik kan niet overal met de auto komen verwacht ik. 




Na de koffie op de club baan uitpakken en opbouwen. Daar was amper een kwartier voor nodig. Zeker een leuk braderie baantje zijn de positieve reacties van de leden. Nou, daar is het ook voor bedoeld.
Na een uurtje en nog een keer testen met de vorige eigenaar van de TL8-3. heb ik de baan weer opgeruimd om deel te nemen aan de reguliere clubavond. En ook dit keer binnen een kwartier.



Zaterdag 12-05-2018

Het was gezellig en laat geworden afgelopen nacht, dus morgens auto uitladen. De baan heeft toch wat lichte vervoer schade opgelopen. Daar moet ik wat op zien te vinden.
De geleende trafo is weer naar de buurman en voor de komende tijd is het zoeken naar andere krachtbronnen).
Nu ik weet dat dat er verder geen rare dingen zijn, kan ik de tijdregistratie gereed maken en denken over de aankleding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten