Mooi en snel |
2 avonden ben ik lekker aan het prutsen
geweest met mijn Ferrari 250 GTO. Als de Aifix niet mag rijden dan
maar de Pink-kar. De 1ste en laatste keer dat ik hiermee een wedstrijd gereden heb was in Leeuwarden. Dat was meer over de kop en niet mee
kunnen komen. De auto stond toen met bijna 3mm grondspeling hoog op
de wielen. Daar ben ik flink mee aan het stoeien geweest. Als eerste
een sleperschoen die beter tegen het chassis zit. Daarna de
voorwielen vervangen met dunne zerrogrip banden. De buitendiameter
ging van ø21mm naar ø18mm. Ook achter met kleinere velgen van is de
diameter gereduceerd van ø21mm naar ø19mm. De zwabberende vooras is
op een Fleischman baanstuk in hoogte gesteld met broodzak clips.
Alles met elkaar is de grondspeling met 1,8mm gereduceerd. Volgens de
reglementen mag er een magneetje voorin geplaatst worden. Deze heb ik
thuis afgesteld op een werking van 28gram.
Lunch |
Met de vrije training in Marrum was ik
blij verrast over de zeer gunstige rij-eigenschappen van deze mooie
Ferrari. Hiermee ga ik de strijd aan, ik verwacht geen super tijden.
Bij de kwalificatie wist ik tot mijn verbazing een goede tijd neer te
zetten in de 10sec. Dit resulteerde dat ik in de groep 2 zou
starten samen met Frank G., Arie en Roland.
Zoals gebruikelijk wordt er in Marrum
tussen de kwalificatie en de wedstrijd samen geluncht.
1ste wedstrijd Groep 2 |
Arie had nog niet eerder op deze baan
gereden en kon lekker mee komen. De strijd zou gaan tussen mij en
Frank. Wij wisselde nog al eens van positie. Het is echt baanstukken
werk. Zo nu en dan komt Roland voorbij scheuren. Daar kan je dan even
1 rondje aan optrekken en hem dan maar weer te laten gaan. Helemaal
verbaast dat er geregeld ronde tijden bij zijn tussen de 9.8 en 9,6.
Niemand had dit verwacht van zo een smalle en hoge auto en maar
liefst 88,68 ronden.
2de wedstrijd Groep 3 |
Het kan nog gekker. Door dit resultaat
start ik de 2de wedstrijd in groep 3 samen met Jan Willem,
Dennis en Sander. Deze jongens kennende ben ik de underdog. Wat een
leuke wedstrijd. 3x Ford en 1 Ferrari. Sander is hier duidelijk de
baas, maar wat een leuke rally's tussen de groene Ford van Jan Willem
en mijn rode Ferrari. Dennis ben ik weinig tegen gekomen maar die had het ook geregeld aan de stok met Jan Willem.
Tijdens de race hoorde ik mijn
rondetijden in 9.6 en uitschieters naar 9.5 deze waren goed voor
93,10 ronden. En dat is voor mij een WAUW factor.
Blogger Jan Willem aan het werk |
Ik hoop dat begin november de Classic cup bij de Bunker gereden kan worden. En er wordt nog gekeken bij een andere locatie, we zullen zien.
Link naar al mijn foto's van deze dag
Goed gedaan, man! Zowel het prepareren van de auto als het racen zelf. Klasse!
BeantwoordenVerwijderenJe hebt idd een goede auto gemaakt en er prima mee gereden! Ik heb er ook zo 1 staan en die kan ook beter blijkt nu. Leuk verslag! Tot de volgende CC32!
BeantwoordenVerwijderen