John en ik hebben in
ieder geval een gedeelde eerste plaats om als eerste aan te komen. Zo die
kunnen ze ons niet meer afpakken. Het begon net een beetje licht te worden toen
John de deuren van de Bunker opengooide. Dat was ook het laatste beetje
vitamine D wat we die dag op zouden vangen. Alhoewel het was echt weer voor een
binnen activiteit .
Er moest nog het een
en ander opgeruimd worden en dat werd met 4 handen aangepakt door Leo en mij.
Bar schoon maken, koelkast
vullen, koffie zetten, cake snijden, lijsten klaar leggen en O ja, verwarming
aan.
John was ondertussen
bezig met baan en systeem opstarten. Vervolgens heeft hij de al vooraf
ingedeelde heats ingevoerd voor een vlotte doorgang.
Toen alles aan kant
was kwamen de eerste deelnemers binnen druppelen. Er zijn mensen die komen eerst een bakkie
doen aan de bar en anderen gaan eerst de baan verkennen. Verschil moet er
wezen.
Op 5 deelnemers na heeft iedereen eerder met de Bunker kennis
gemaakt. Het aantal thuisrijders is met het erin luizen van onze voorzitter
naar boven bijgesteld naar 6. Waar ze allemaal vandaan komen? Boven de lijn Schagen / Enschede.
John heeft het reguleren
van het inrijden op zich genomen en ik deed de keuring. Daar had ik een stappenplan
voor gemaakt. Helaas moest ik 1 auto afkeuren, omdat de wielen niet op een
baanstuk mee rolden. De ongelukkige heb ik een keuze uit mijn koffer aangeboden.
Voor aanvang van de 1ste
heat heeft Frank Goyaerts ons vereerd met een kort bezoek en heeft ons
veel succes gewenst.
+/- 12:00 start eerste
heat, we rijden in 5 groepen 4x4minuten en gewoon doorschuiven. Veel tijd om te
kijken heb ik niet, afwisselend met Leo verzorg ik de Bar en lever de auto’s
aan voor de volgende groep. Ik zelf rijd in de 3de groep en daar waren
spannende momenten bij. Met z’n drieën een paar ronden achter elkaar, naast
elkaar door de bocht. Dan moet je wel stalen zenuwen hebben. Er moet toch eens
iets fout gaan, en YES ik als middelste rijder blijf er in en een arme Marchal raakt
in de stres .
Nadat alle groepen
gereden hebben is er een pauze en worden de groepen opnieuw ingedeeld naar
prestatie. Ergens rond 14:30 start de 2de
race.
Naast de Bar en aanleveren
van de auto’s los ik bij gelegenheid John af. Weer start ik in de 3de groep. En
ja hoor weer met z’n drieën gevaarlijk naast elkaar. Op een gegeven moment bij
het passeren van de tijdwaarneming zie ik een auto over de rand heen vliegen en
heb er lol in “jammer sukkel”. SHIT die sukkel ben ik….. Hoe dan ook mijn 1ste
race was beter. Ik kan beter achter de bar staan. :-)
Bij de prijsuitreiking
heb ik het woord gedaan. In het bijzonder namens Frank Goyaerts mag ik
zeggen dat als er genoeg commitment is dat hij openstaat voor de Classic cup in
2015. Hier komt hij op 14 december bij Speedtrack op terug.
Wordt er geen
Classic-cup georganiseerd dan ben ik bereid om wederom volgend jaar medio
oktober november weer een Old-timer race bij de Bunker te organiseren.
Tja de
prijsuitreiking. Het beste resultaat van de 2 races geldt.
Hiervoor heeft de club
een paar goudenplakken beschikbaar gesteld in vorm van een gevulde koek.
In de Standard klasse
is deze gewonnen door Harold Wiggers met 72,04 ronden.
In de Modivide klasse is
deze gewonnen door Sander Fokkema met 77,66 ronden.
Hierna bedank ik
iedereen voor deze fantastische dag en wens een ieder een goede reis naar huis.
Bij deze wil ik de
aanwezige leden bedanken voor de goede
samenwerking. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.
Alphons van Meerendonk