maandag 9 december 2024

Revoslot Noord 08-12-2024

 


We moeten er wat voor over hebben om aan deze wedstrijden mee te kunnen doen. Zoals zorgen voor onze wagenpark en vroeg opstaan. 

Mijn Racekoffer is er klaar voor

Deze keer was ik aan de beurt om Job van huis op te halen. Gelukkig hadden we niet bij onze carpoolplaats afgesproken. Het knooppunt die ons samen zou brengen was afgesloten. goed dat we dat nu alvast weten voor de terugweg.
Wederom zijn we onderweg naar SRA. dat is al de 3de keer dit jaar. Zo lijkt het onze nieuwe clubbaan te worden. Na het sluiten van onze baan in Café Weerdinge bezoekt Job geregeld onze vrienden in Leeuwarden. Ik heb wel de intentie om met hem mee te gaan maar dat kan ik helaas op vrijdag niet helemaal waar maken. Ik ben nu vaker bij SRA geweest dan bij MRCL. Regio Noord Landelijke wedstrijden boven de lijn SRA en Slipstream gaan voor mij boven clubraces en dan moet ik keuzes maken.
Aangekomen bij SRA was het al erg druk. Deze drukte heb ik sinds de Classic-Cup niet meer gezien. Totaal 23 inschrijvingen.
Eerst maar even begroeten en een bakkie koffie met cake nuttigen.

Er zijn nog 10 wachtende voor U 😐

Na 1 x baan verkenning en testen met mijn Roze Porsche 911 ben ik gaan Marchallen. En nee ik ga niet op een lage stoel. geef mij de kruk maar voor de carrousel.

Deze voorzittende houding is niet voor mij geschikt.


Voordeel dat je niet in de rij staat is dat je vrij snel je wedstrijd auto voor keuring kan aanbieden. Ik moest de plakband aan de zijkant iets afsnijden om contact met het andere chassis deel te voorkomen.



Kijk eens aan nu gaat iedereen voor de keuring en de rij voor baanverkenning is leeg. Nu met mijn Viper de baan verkennen. Verdorie ik heb een verkeerde keuze gemaakt, deze rijd veel beter. Maar goed ik heb nu wel elke wedstrijd met dezelfde auto gereden. Net op tijd, want de baan wordt schoon gemaakt.
We krijgen allemaal 1 minuut kwalificatie. Niet iedereen was gelukkig met zijn nieuwe banden en diverse auto's rammelden over de baan. Ik had prima banden en Job ook. Job heeft zich bij de toppers geplaats en ik keurig in het middenveld.

Er is net niet genoeg naar boven gescrold.
Dat vind deze persoon vast niet erg☺

Alle deelnemende bolides.
Die Roze 911 vind ik mooi 😊


Ik zit in de 3de groep die mag rijden.

Hierna moet ik 2x Marchallen voordat ik aan mijn broodjes worst kan beginnen. Shit ik mis hierdoor bijna helemaal Job zijn race. daar heeft hij kostbare rondes verloren door een kletsende Marshall.

Uitslag 1te race

Door de grote groep is er een snelle start van de 2de race. Ik ben gezakt naar de 2de groep en ook Job zit niet meer bij de toppers.

Mijn 2de start

Ik kon nu wel Job zijn zeer goede race bewonderen.

Eind uitslag van deze dag


Uitgestalde prijzen.


Jacqueline voor de laatste keer aan het rekenen.


Die Job, 3de bij Revoslot Noord 2024.


Eddy 2, Sebastiaan 1, Jacqueline Organisator en  Job 3.

We nemen met grote spijt afscheid van Jacqueline als organisator. We zijn blij dat de familie van Altena de F1 classis overnemen en dat de familie Altena samen met Paul v/d Hurk de Revoslot oppakken.



Na half 6 verlieten we SRA. Door de omleiding in Groningen hebben we voor de terugweg de A28 gekozen. rond 7uur waren we bij Pesse voor onze avondmaal.

Seats2Meet Green Planet


Eetsmakelijk en tot de volgende ronde.


maandag 11 november 2024

Team Roakeldais

Deze blog zou in eerste instantie “Autoloze Zondag” genoemd worden om 3 redenen.

  • Dit hele weekend heb ik geen auto tot mijn beschikking.
  • Dit zou 51 jaar geleden in 1973 het eerst weekend zijn van de 10 autoloze zondagen.
  • Volgens de homologatielijst rijden we met een type Porsche 908 die in deze periode heeft gereden.

Omdat Job zijn Porsche de kleuren van Groningen draagt vond ik dat we ook een typische Groninger team naam moeten hebben. Op onze app zijn diverse opties gepasseerd zoals:

  • Oet Grunn – Uit Groningen
  • Grunn –  Groningen
  • Moi – Dit een algemene groet.
  • Moi eem  Goeiedag even.
  • Moi-je – Goeiedag kan in diverse verbaasde onverwachte stemming wisselingen.
  • Op Roakeldais – Op Goedgeluk is tevens een internationaal folklore dans evenement in Warfum.

Het is dus Roakeldais geworden met de lol dat de wedstrijdleiding moeite zou hebben om dit goed uit te spreken. En dat is gelukt

Omdat ik een autoloze zondag had moest Job extra vroeg op weg om mij op te halen. Met alle rust in de morgen konden we goed opschieten en het viel mij mee hoe laat wij bij SRA aankwamen.


Zoals we gewend zijn altijd een hartelijk welkom. En het was er al druk met baanverkenning en auto testen. Ook werd er gelijk gevraagd om een bestelling te doen voor een broodje knakworst in de pauze. Daarna aansluiten in de wachtrij met de NSR Porsche en Job volgde met onze reserve Ford GT. De Porsche had totaal geen snelheid maar was wel heel stabiel, terwijl alle andere en Job mij met een noodgang passeerden. Weer aansluiten in de rij en ik met de Ford en Job met de Porsche. Nu was het Job zijn beurt om ingehaald te worden. Gelukkig heeft Job nog een NSR met een snellere motor en overbrenging en heeft de boel omgebouwd. Job heeft de Porsche goedgekeurd op baan 1, 2 en 3, en ik nog even voor mijn instellingen op 4. OHHH, SUPER wat een verschil. En gelijk door naar de keuring.





Kees nam het woord en verteld de spelregels 1 minuut kwalificeren op een baan naar keuze (iedereen koos voor baan3). Iedere stint duurt 8 minuten en iedere rijder maakt 2x 8minuten vol. En dit doen we 2x. het totaal wordt bi elkaar opgeteld. Theoretisch komen de snelste teams aan de +440 ronden.


We beginnen met de 3 langzaamste in de kwalificatie en ik mag starten in baan 1. Wederom net als 2 weken geleden neem ik de buitenste banen en Job de middelste. Het lijkt erop dat wij als enige deze tactiek gebruiken en dat bevalt mij prima. Ik rijd hoge 40ers en Job rijd 50ers. 


Na de 1ste race tijd voor 2 broodjes knakworst en een praatje met andere deelnemers. Maar ja dat doen we de hele dag al.

Voor de 2de race zijn wij doorgeschoven naar de 2de groep rijders en mag Job starten op baan 3. Helaas had team Foggerd Racing motor problemen waardoor ze verder gingen als toeschouwers.

In de 3de groep was het echt een spannende race waar het om een enkele baanstukken ging.


De 440 ronden is niet gehaald, daar zou je stints van 8.5 minuten voor moeten rijden.




De bekers werden uitgereikt. Voor ieder teamlid 1, dat vind ik netjes en goed doordacht. Iedereen kreeg een vaantje als herinnering aan deze geweldige dag.
Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk dit soort teamraces leuker dan een single race.


Onderweg naar huis hebben we eindelijk een goed adres in Emmeloord gevonden om lekker te eten. Ik ben keurig rond 7 uur door Job thuis afgeleverd, en op de bank vielen mijn ogen dicht.



dinsdag 29 oktober 2024

Apex 24 minuten van Le Mans

 

Heerlijk zo een evenement waar je naar kan uitkijken. 24 minuten van Le Mans teamrace met group C van Slot.it. Een simpel reglement met genoeg speling om te tunen.

Job en ik zorgden ieder voor een reglementaire Porche 956. Job met sidewinder en ik met inline uitvoering. Hoe moeilijk kan het wezen.





Met een uurtje langer slapen kon ik al wachtende op de carpoolplaats nog even de klok van de auto een uur achteruit zetten.


Aangekomen op de parkeerplaats in Bovenkarspel stonden er al een paar slotracers netjes te wachten. We konden vanaf 8:30 binnentreden.

Na een warm welkom met koffie en een koek was het tijd om voor baanverkenning en gewenning aan een group-C met anglewinder. Mijn Inline heeft de baan niet aangeraakt. Na 2 keer de 4 sporen te hebben gehad hebben we besloten dat ik met mijn rustiger rijstijl de buitenste banen voor mijn rekening neem. Job kan zich dan lekker uitleven in de middelste banen.


Bij de keuring bleek dat de kap iets te laag stond, geen gezeur de voorwielen naar beneden bijstellen zodat de kap hoger op komt. Ook is er een slimmerik die over de grens van het reglement heen tunede, en daar is er gelukkig een zeer goede en strenge keurmeester voor die het af en toe ook zat wordt van onwillig gezeik.


De kwalificatie is een sprintrace van 4x 6 minuten, deze bepaalt of je in de 1ste of 2de groep rijd. De aantal rondes wordt later bij de hoofdrace opgeteld.

Door beide iets te vaak er uit te vliegen belanden wij in de 1ste groep, maar niet als laatste.


In de hoofdrace mag Job als eerste starten op Blauw en maakt daar een fikse voorsprong mede door mechanische pech van andere teams. Dan mag ik op Rood daar weet ik een voorsprong met enkel ronde te behouden. Wederom weet Job een gat te slaan van ruim 10 rondes in spoor Groen. Nu moet ik in Geel de schade beperken en dat lukt mij uitstekend. Ik zeg er wel bij dat de andere 3 teams veel mechanische pech hebben gehad.

Dan de snelle jongens. Zo dat gaat HARD. En helaas voor onze vrienden van MRCL ook mechanische pech. Hierdoor hebben wij met minder dan 1 ronde verschil van de 8 teams de 4de plaats weten te behalen.


Volgend jaar weer? JA GRAAG



maandag 16 september 2024

Revoslot Noord 15-09-2024

Voor een paar dagen geleden wist ik nog niet dat ik aan deze race zou meedoen. Het zou tijd worden dat ik deze prachtige locatie van Slipstream weer zou bezoeken. Het is zeker 15 jaar geleden dat ik hier de classic cup heb gereden. En met zo een afstand moet je het er wel voor over hebben om ook in het weekend de wekker te zetten. We waren zo mooi op tijd dat zelfs de A1 bij Amsterdam zo goed als leeg was. Ik vergeleek dit meteen met onze clubbaan van ASracing. Die heeft ook 5 sporen😀


Aan gekomen bij Slipstream waren wij zeker niet de eersten. Daar zaten al een aantal leden van SRA met hun geweldig mooie nieuwe outfit aan de koffie. Tijd om deze baan in de diepte te verkennen. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik het een lastige baan vindt. 



Nadat ik alle 6 de sporen 2x heb verkend, was mijn nieuwsgierigheid naar een digitale baan in aanbouw getrokken. Daar werd ik op een vriendelijke wijze van spionage beticht. Ik moet zeggen dat ik hier wel voor open sta, maar ik ben bang dat ik met digitaal racen te veel schade zal maken.




Terug naar de dag waar we voor gekomen zijn.
Met de kwalificatie wist ik een terechte plek te bemachtigen tussen de minst snelle rijders. En Job tussen de snelheidsmaniakken.




Dus ik mocht in een groepje van 5 de spits afbijten. Ondanks dat ik voorzichtig probeerde mee te komen, heeft mijn Porsche meerdere keren het spoor verlaten. Al met al resulteerde dat als laatste geëindigd. Dat mag voor mij de pret niet drukken, ik rijd als een opa en ik ben een opa.

Job had het ook moeilijk en was ook laatste. Ik had niet verwacht dat we onze 2de race samen zouden rijden. 




Ook in de tweede race was ik wederom de laatste met een lichte verbetering. Ook Job verbeterde zich en werd eerste van ons groepje. Alles wat we gereden hebben wordt bij elkaar opgeteld en dat resulteert in de uitslag van deze prachtige dag.



Ik hoop dat we hier nog een keer terug komen. De baan is daar leuk genoeg voor, en de mensen van Slipstream ook.

Natuurlijk kunnen we niet met een lege maag thuis komen, daar is het veel te ver en te laat voor.