dinsdag 5 maart 2024

Italiaans weekend

Afgelopen weekend stond helemaal in de Italiaanse sferen. Ik was er op tijd bij voor de opgave voor de Targo Florio bij Apex Slotracing. Omdat Job te laat was met opgeven voor deze dag, heb ik net als vorig jaar een logeer adres in Hoorn geregeld voor mij en mijn Lieverd bij haar Broer. De tegen prestatie is wederom dat we met z'n drieën gaan uiteten naar zijn keuze en wij betalen. Zijn keuze was Incontro een reuze intiem en sfeervol Italiaans restaurant. Ohh wat hebben we daar lekker gegeten.

Besluit is genomen, ik MOET met een Alfa rijden, dus mijn Caparral blijft in de doos.

Job kreeg eerder die week te horen dat er uitvallers waren en dat er voor hem een plek was vrijgekomen. Dus Job moest in zijn Up-ie helemaal van uit Muntendam naar Bovenkarspel rijden, terwijl ik lekker op mijn fiets genoot van de schoonheid in deze omgeving.

Aangekomen bij Apex eerst een bakkie koffie en begroeten van bekende en voor mij onbekende leuke Brabanders. Hier komen Noord, Midden en Zuid Nederlandse slotracers samen. Dan met 2 Alfa's de baan verkennen. De blauwe was mij te donker en kon ik niet goed volgen, de gele zag ik goed en rijd heerlijk. Geen twijfel direct laten keuren en inleveren. Ondanks ik redelijk vooraan zat voor de keuring duurde het zo lang dat ik geen tijd meer had om voor de tweede keer de baan te verkennen met een andere auto.


Er zijn 19 rijders. In de eerste groep rijden 4 rijders en 3 groepen van 5. Er wordt door ieder 4x 5minuten gereden met een extra Marshall beurt als je niet rijd.

Klaar voor de start.

Volle concentratie.

Ik mocht gelijk met de eerste groep starten en wat een eer dat ik mij mocht meten met 3 thuisrijders. Na het rijden zijn wij aan de beurt om auto's te vangen en weer in het spoor te zetten. Daarna TOSTI. Kan ik Job zijn wedstrijd ook bekijken.

Zet hem op Job!


Oke, hier kan je de Groninger beter zien.

Na de pauze rijden we nog een keer zo een race. Ditmaal is de startvolgorde afhankelijk van de ochtend prestatie. Nu mag ik in de 2de groep starten, en Marchallen voor Job zijn groep. Daarna weer TOSTI.

Aangezien ik geen (voledige) namen ga noemen is hier een beknopte uitslag

Bas 1ste 139.18 + 121.73 = 280.28

Job 7de 127.15 + 129.49 = 256.64

Alphons 12de 116.22 + 120.20 = 236.97

3 sterke rijders hebben dusdanige mechanische pech gehad waardoor ze in de achterhoede zijn geraakt.


18 van de 19 bolides.

Job en ondergetekende hebben het voornemen om ons als team in te schrijven voor een Le Mans editie later dit najaar.



1 opmerking:

  1. Top geschreven en het was een geweldige ervaring
    Op naar de Le Mans 😀

    BeantwoordenVerwijderen