zaterdag 22 februari 2020

Spiegels

Spiegeltje spiegeltje aan de linker en rechterkant waar zijn jullie geland.
Bij de BRM mini endurance race ben ik beide spiegels verloren. De rechter is afgebroken terug gevonden en niet meer bruikbaar.
Als mijn Kadett nog een keer met zo een race mee doet, moeten bij aanvang van de wedstrijd beide spiegels aanwezig zijn.
Aangezien ik geen voorraad spiegels heb maak ik zelf flexibele spiegels.

Wat heb ik daarvoor nodig:
  • Scoubidou draad (zwart). Deze PVC-vlechtdraad is flexibel en hol.
  • Ducktape (zwart)
  • Boterhamzakjes binders.
  • Dubbelzijdige tape.
  • Aluminium folie.




De binder vouw je dubbel en draai je tot een stevig geheel.



De gedraaide binder stop je geheel in de holle draad.
Je knipt de draad ongeveer op 3 a 4 cm af.


Aan het gevulde uiteinde vouw je een reepje tape diagonaal dubbel.

Vanaf de andere zijde doe je dat nog een keer om het openvouwen van de 1ste laag te voorkomen.












Natuurlijk doe je dit 2 keer.













Vervolgens plak je aan de doffe kant van het aluminium folie dubbelzijdig tape.
Peuter voorzichtig de beschermlaag eraf en plak dit op een zijde van de net gemaakte spiegel behuizing. Let op links en rechts. Dan knip of snijd je het overtollige folie weg.


Het is even een gepriegel, maar je werkt de holle uiteinden door de bestaande gaatjes in de kap. Net zo ver tot de spiegels tegen de kap aan zitten. Het zit strak genoeg dat je niet bang hoeft te zijn dat je ze verliest. Bovendien kunnen ze een stootje hebben. Het is aan de gebruiker of de overlengtes ingekort worden of niet. Ik doe het niet en laat ze los hangen.
























De volgende keer doe ik op de spiegelzijde een recht plaatje. Nu zijn het lachspiegels 😂

1 opmerking: