zondag 10 november 2013

Ferrari 250 GTO Pink-kar

Zolang ik Racing Unlimited bezoek staat er een auto in een vitrine mijn aandacht te trekken. Het is voor mij een stukje nostalgie omdat deze aan mijn favoriete Jouef Ferrari auto doet denken. En iedere keer “doe ik het of doe ik het niet”. Totdat buurman John het mij heet maakte onder mijn voeten. Hij had een Ferrari 250 GTO van MRRC gezien en vroeg mij of we misschien samen een bestelling konden doen. Wetende dat dit buiten mijn bereik was moest ik gelijk denken aan die auto die mij altijd aankijkt. Na te informeren of die nog beschikbaar is heb ik hem gelijk gereserveerd. Zodoende heb ik tijdens de Sixpack32-met-de-jeugd deze Ferrari 250 GTO van Pink-kar uit de vitrine gehaald en samen met wat wielen en klein materiaal afgerekend. YES, hij is nu van mij.

Toen ik Frank Goyaerts vroeg in welke klasse deze ingedeeld zou worden voor de Classic-Cup was zijn eerste commentaar “Zo een mooie originele Pink-kar ga je toch niet verbouwen? Dat doe je toch niet”. Maar goed hij denkt de standardklasse en zal er verder nog over nadenken.


Tja, ik koop geen auto voor een vitrine om mooi te zijn. Zonder heftige vernielingen heb ik de auto origineel kunnen laten. Het enig wat ik gedaan heb is onderin de fundatie aan weerzijde een kleine inkeping gemaakt zodat de Flat6 er met 2 imbusjes er als een vork ingestoken kan worden. Voor de rest is helemaal origineel terug te bouwen.

De Flat6 motor ligt zo heel mooi aangesloten in de bestaande opening. Er moest nog iets bedacht worden om de motor op zijn plek te houden. De oplossing heb ik min of meer overgenomen van de originele motoradapter. En zo met een verlopen pasje en ander afvallig plastic de Flat6 ingepakt.




De proefrit bij buurman John ging verrassend goed. Er moest nog wel een beetje lood bij op de bodem om omrollen tegen te gaan, zo doende weegt de auto 90gram en een magneetkracht van 8gram.

Voordat ik de achterwielen verbouw tot inserts moet ik van Frank weten of deze auto mee mag doen. De voorwielen zijn 7mm breed, dat mag wel voor de toeringklasse. Voor de standaardklasse geld een minimum van 8mm. Ik heb nog een set met zeer mooie spaakwielen, deze halen de 8mm ook niet. Voor de rest voldoet de auto geheel aan het Technischregelement van Frankslot’s Classic-Cup


Voor de gehele fotosessie zie Picasaweb - Ferrari 250 GTO

Voor inspiratie heb ik onderstaande links bezocht



Geen opmerkingen:

Een reactie posten