donderdag 7 maart 2013

Fly Lola T70 MK38

Mijn laatste aanwinst is een Fly Lola T70 MK38. Je zou zeggen je heb er toch al een? Ja, maar deze is fabriek af inline. Frank is heel benieuwd hoe deze rijd en ik ook. Bij mijn clubje heb ik hem in het slot geplaatst. De teleurstelling sloeg toe, geen baanvak vooruit te krijgen. Hm, de achterwielen even van de baan en ja hoor er kwam beweging in. De tandwielen zijn duidelijk te horen. Ik besluit er later thuis beter naar te kijken.
Tja het draait inderdaad wel wat zwaar. De gehele aandrijflijn heb ik verwisseld voor slot-it onderdelen. En geen verbetering. Alles lijkt vrij te lopen, ik zie geen rare dingen totdat ik het kroonwiel weg haal. De wielas ligt 1mm lager dan de motoras. Eureka een omgekeerde offset dat geeft de problemen.
Nu ga ik bedenken hoe ik dit oplos. Ik heb er 3 ideeën over.

  1. Sleuf aan de linkerkant maken en een offset-tandwiel gebruiken.
  2. As 1mm verhogen met het gevaar dat de wielen niet meer in de wielkasten passen.
  3. Bestaande motormount wegslijpen en aanpassen voor een Flat-6.
Het is wel de bedoeling dat deze auto door de keuring van de Classic-cup komt.
Wie van de bloggers kan mij een goed advies geven.

Meer plaatjes van deze mooie Fly Lola T70 MK38

Geen opmerkingen:

Een reactie posten