zondag 10 juli 2011

C-Kadet Coupé GT/E

 Ondanks dat ik tevreden ben met de auto’s die ik heb, staat een C-kadet hoog aan top op mijn verlanglijst. 
Het model  die ik vandaag in handen heb gehad is 1:18 en heeft de kleurstelling naar mijn voorkeur. 






Graag zou ik met een 1:32 versie bij de Classics willen rijden. Ik denk dat hier nog een kleine kans voor is.
Dit in tegenstelling tot deze prachtige gerestaureerde C-kadet Aero waar ik vandaag in heb mee mogen rijden.








donderdag 2 juni 2011

Thuis / Tuinbaan



Wat doe je als je de was buiten gehangen hebt. Dan ga je bij de buurman je baanontwerpen uitleggen.
De voorkeurkeuze is inderdaad een leuke en uitdagende baan. Het is wel even om de beurt rijden omdat er nog maar slechts 1 XLR aansluiting beschikbaar is. De orginele regellaars zijn al een tijdje geleden oververhit geweest.

Afgelopen week ben ik nog even aan het stoeien geweest om ruimte te besparen, dit nieuwe ontwerp met overlap lijkt een beetje saai maar is het niet. Met 11,9meter op bijde sporen is er een gelijkwaardige strijd mogelijk. Mijn keuze is gemaakt, deze laatste word mijn testbaan.


zondag 22 mei 2011

Classic en een doos vol

Vorige week hebben John en Ik een poging gewaagd om toptijden te rijden op de Carrerabaan van SRA. Onze classics wilden wel en wij zelf hebben een geweldig geslaagde dag gehad zonder de toptijden overigens. De foto’s die ik rond de baan genomen heb zullen niet gepubliceerd worden.







Dit weekeinde heeft TNT mij een doos bezorgd (met dank aan Jan). Geheel gevuld met Fleischmann baanstukken. Het een en ander dient nog uitgezocht en schoongemaakt te worden.  Ik had al het een en ander, maar niet genoeg om een plezierige en uitdagende baan neer te leggen. Met alles wat ik heb kan ik nu een fatsoenlijke baan maken van ergens rond de 25 meter. Van de zomer krijg ik een eigen hobby kamer van 2,85 bij 1,85, daar krijg ik deze lengte niet in. Met Slotman heb ik het een en ander aan mogelijkheden voor mijn eigen testbaan vastgelegd voor in mijn kamer. 
Keuze 2 neemt minder ruimte in beslag
Keuze 1 denk het meeste lol er aan te hebben












Ik heb er nu 2 opties laten zien van de 5 die ik in gedachte heb. suggesties zijn welkom.
Eventueel kan er bij goed weer samen met John een tuinrace worden georganiseerd, dan kan de volledige lengte benut worden.

dinsdag 22 maart 2011

Classic in Marrum


Met de koffers gevuld voor de Classics vertrokken buurman John en ik vroeg in de ochtend richting Marrum waar we de hele dag te gast waren bij racingunlimitedJohn had de baan al een paar keer eerder bereden en had hier een voordeel bij.
Met mijn nieuwe regelaar was de eind overbrenging van de Matra 11/36 veel te fel. Zaterdag heb ik op het laatste moment de verhouding naar 11/34 gebracht, dit rijd een stuk rustiger en bleek een gouden greep te zijn.

Na diverse keren mijn rondjes gereden te hebben met bandenmaat 20x12 leverde ik mijn Matra in voor de technische keuring. Tot mijn verbazing en van enkele anderen was de gevraagde bandenmaat niet aanwezig.
Dus 19x10 er onder. Nu waren de voorwielen groter dan de achterwielen, dit vind ik niet kloppen dus gelijk maar radicaal zero 0 banden voor geplaatst. En nog heb ik ruimte over.
Ik heb naar mijn gevoel goed en lekker gereden. De valse start was mijn enige echte missertje, maar ik had voor mij alle ruimte om de schade in te halen. Mijn Wauw gevoel was hier in hoge mate aanwezig, de Matra heeft bewezen goed te kunnen competeren.

Al met al een geslaagde en enerverende dag in een prettig onderkomen en een goed berijdbare baan.

Meer van mijn foto’s zijn te vinden bij http://www.mijnalbum.nl/Album=HYSF3OIB
Nu maar op naar de volgende Classic in Almere.

zaterdag 12 maart 2011

WAUW factor.

Yes, het pakje is binnen.
Door een financiële meevaller besloten wij ons zelf te verwennen. Voor het gezin een vakantie geboekt, Cisca een nieuw beeldscherm en ik zelf een nieuwe regelaar.
Vorig jaar heb ik er zelf een samengesteld van een 2de hands parma regelaar op marktplaats en een paar potmetertjes. Het geheel koste mij 55euro en leerzaam knutsel plezier.


Na enkele keren gereden te hebben met diverse digitale regelaars van o.a. Slot-it, ACD en DS ben ik gaan dromen van het voor mij onhaalbare. En zomaar in eens werd het wel haalbaar. Mijn keuze is gevallen op de ACD pro 5.

Ik heb nog overwogen om ook nieuwe auto’s te kopen, maar ik vind eigenlijk het sleutelen aan oude auto’s en bouwpakketten om deze slotrace rijklaar te maken veel leuker. Zoals Cisca weet te verwoorden de WAUW factor speelt hierbij een hele grote rol.

zondag 6 maart 2011

Een nieuw experiment.

De Matra moet zijn eerste race nog rijden en het volgende word al in gang gezet.

Opnieuw zijn er op mijn weg 2 Gama’s gekomen, weer een Matra en een McLaren-M8. De McLaren vind ik nog al lomp en erg hoog, mijn gevoel zegt dat dit eerder een 1:30 model is. De breedte leent zich uitstekend voor een sidewinder of anglewinder. 











Maar als ik het chassis van mijn Matra er onderzet vind ik de verhouding met de wielen wel erg groot. Om het enigszins ergens op te laten lijken zal er drastisch gemodificeerd moeten worden. Of deze dan toegelaten word voor de Classic-cup is de vraag. Ik laat dit item voorlopig voor wat het is.


Wel heb ik hersenspinsels voor de nieuwe Matra die ik wel ga uitvoeren. Deze keer wordt het een inline uitvoering met een Flat-6 van Slot-it voorin geplaatst met een verlengde as op een Fly wijze. Of dit een wijze gedachte is moet nog blijken. Het gewicht word zo laag mogelijk en naar voren gebracht. Ik hoop dat dit niet ten koste gaat van de grip achter. Voor het sleperoog en de motormount gebruik ik weer een Ninco bodemwrak.



zaterdag 26 februari 2011

De Classic gaat aan mijn neus voorbij.


Vrijdagavond reed ik bij de Bunker mijn wekelijkse rondjes. Het ging lekker met de Riley, de prestaties beloofden mij een totale ronde score ver boven mijn gemiddelde. Ik zou het echter niet komen te weten. Vlak voor de start van de 4de heat ging mijn telefoon, “kan ik over 5 minuten terug bellen?” was mijn vraag. “Nee” was het antwoord, “direct naar huis”. Ik heb direct de race voor mij afgebroken en samen met John (die gelukkig al gereden had) de rit naar huis aanvaard. Thuisgekomen gelijk naar Assen waar mijn schoonmoeder met spoed is opgenomen.
Voor de Classic morgen wens ik de deelnemers en toeschouwer een fijne dag. Ik zelf hoop er weer bij te zijn in Marrum.