Ik heb nog een loop en sta ruimte van 240x75cm over.
zaterdag 14 januari 2012
Thuisbaan (1)
donderdag 5 januari 2012
Opel Kadett C GT-E. (2)
De eerste bewerkingen zijn gedaan.
- Dikke uitlopers verwijderd
- Wielkasten openen
- Ramen uitsnijden
- Ontbramen
De kap is niet overal even dik, dit behoeft nog een beetje meer aandacht. Niet alles zal even dik worden.
Er zijn plekken waar heel veel materiaal zit. De motorkap daar in tegen is te dun en moet verstevigd worden.
Alles laat zich gemakkelijk bewerken, met snijden en vijlen moet ik goed oppassen dat ik niet uitschiet.
zaterdag 24 december 2011
Opel Kadett C GT-E. (1)
Het mocht geen Sinterklaas cadeautje zijn, en even leek het er op dat het de Kerst ook niet zou halen. Maar eindelijk na 4 weken en een dikke 3 uur na de bestelling eindelijk bezorgd.
Mag ik U voorstellen aan de ruwe versie van de Opel Kadett C GT-E.
| Papieren interieur. |
| Ramen bijna zo dun als folie Spoiler zelf uitsnijden. |
Om een gelikte versie van de Opel Kadett C GT-E te krijgen ben ik nog wel even bezig.
woensdag 14 december 2011
Een paar Slotcars
Als fervent knutselaar van Slotcars wilde ik toch een paar fatsoenlijke auto’s hebben die zo uit de doos goed zijn. Ik had al een tijdje deze mooie Alfa 33/3 in gedachten, en een White-kit voor de Ford GT. Want ik wilde niet de kans lopen om met 4 rode GT’s aan de start te komen. Echter Frankslot heeft zo een mooie december aanbieding dat ik door de korting deze mooie metallic blauwe MKII niet kon weerstaan. Dus naast mijn oude Alfa en Matra’s, heb ik genoeg keuze om deel te nemen aan de Classics.
dinsdag 15 november 2011
Opel Kadett C GT-E 1:32 gevonden
Op de Classic Cup bij M.R.C.L kreeg ik een tip betreft een Opel Kadett C GT-E.
Na wat zoek werk vond ik het volgende.Met wat verder zoeken kwam ik deze foto’s tegen, genomen op 22-03-1981. Nu vraag ik mij af of deze getunde versie Kadet GT-E voor de Classic Cup in aanmerking zou komen. Het bouwjaar zou bepalend moeten zijn lijkt mij.

Een tijdje terug kwam ik deze versie tegen die mijn voorkeur geniet. Dit was een eenmalige oplage van 30 a 40 stuks en is dus niet meer te verkrijgen.
maandag 14 november 2011
Classic M.R.C.L.
Bij het instellen van mijn TomTom werd ik lichtelijk gefrustreerd. Bij het meerdere malen in toetsen van “Leeuwarden, Zuidvliet 6” veranderde de eindbestemming steeds in “Noordvliet 6” . Bij controle op Google.maps blijkt er een dikke 250 meter verschil in te zitten en het betreft het verlengde van de zelfde straat te zijn.
Op de site had ik iets gelezen over een groene garagedeur. Ik verwachte eigelijk een grote garage waar een racebaan is opgesteld, maar dit was slechts een toegang tot een onverwachte grote ruimte achter de garage. Hier werd een ieder gastvrij ontvangen. Je koffer kon je fatsoenlijk neerzetten in de ruime sleutelhoek met uitzicht op de baan. Er is ook een aparte ruimte voor de inwendige mens waar een aantal lieftallige dames de verzorging op zich namen, dit doet mij denken aan een klein bruin café.
Over de race zelf schrijf ik niets maar een groot positief item was dat alle handout banden vooraf geslepen waren. Voor aanvang van de race werden een paar rondjes gereden om je banden in te rijden. De grip op de baan heb ik als zeer goed ervaren.
Na de prijsuitreiking kreeg iedereen een kleine attentie mee.
Persoonlijk heb ik ruim de helft van mijn doelstellingen gehaald, helaas voor mij niet bij de eerste helft van mijn klasse maar ik heb wel een klasse dag gehad. Dank je wel organiserende leden van M.R.C.L. en alle deelnemers.
dinsdag 13 september 2011
Refit Gama Chassis
Vooruitlopend op de
komende Classic’s heb ik de draad weer opgepakt met mijn Gama’s. Bij nader
inzien door passen en meten ben ik tot conclusie gekomen dat het experiment
niet gaat passen zonder het interieur te beschadigen.
Abonneren op:
Posts (Atom)


