Mijn persoonlijke voorbereiding voor de Classic Cup zijn in
volle gang, derhalve ben ik mijn auto’s wezen testen bij de Bunker. Het was een tijdje geleden dat ik bij mijn oude clubje geweest ben.
De ontvangst
was weer hartelijk, en toch klopt er iets niet. Iedereen rijd met een Classic waarvan
3 geleende auto’s uit de kist van Donald.
Ouderwets gezellig in rijden. Bijna al mijn auto’s heb ik
kunnen uitproberen op mij Alfa’s en Ford GT na.
- De Fleismann Lotus die in
Witmarsum niet in het spoor paste kan niet mee komen met een 15.** heb ik
deze geparkeerd.
- De oude Matra deed het zeker
2 sec. beter maar slaat zo af en toe een tandje over. Een nieuwe pignon is
het advies.
- Ook aan de Lola T70 moet aan
gewerkt worden. Heel snel en geen remwerking, dat wordt witte slot-it tandjes
tellen en de vooras vastzetten.
- De Ferrari GTO rijd super
en is net iets sneller dan de Matra, deze is direct door.
- Mijn Chaparral rijd fijn,
echter in deze klasse is een laastse plaats gegarandeerd.
Meer tijd om te testen is er niet, wel om te racen. Er is
geen competitie meer, vanavond rijden we een Classic race en Gerrit
heeft de race indeling bepaald.
Race 1: Gerrit (S+Rickshot) met zijn eigen magneetauto, Henk
met mijn last moment geleende knarsende Matra en ik met mijn GTO. Het is dat Henk nog niet
eerder met deze auto gereden heeft. Ik weet dat hij mij het een stuk moeilijker
had kunnen maken.
In de pauze hoor ik de twijfels over het voortbestaan van
deze club. Met 9 leden kunnen ze de huur voor een volledig seizoen niet opbrengen.
Voor de zomer had de club 14 betalende leden. 2 daarvan zijn uitgezonden voor Vaderland
en Vrijheid. Daardoor konden ze vorig jaar niet deel nemen en hebben (tijdelijk)
bedankt voor hun lidmaatschap. Ook 3 leden (waarvan ondergetekende) die te ver weg
wonen en moeite hebben met de reiskosten zijn hier debet aan. Niet dat ik mij
schuldig voel, het gaat mij wel aan mijn hart.
De spirit bij de Bunker is er nog steeds, er zijn minimaal 4
a 5 nieuwe leden nodig om deze club na de jaarwisseling voort te zetten. Deze Finish willen ze niet halen en daarom een oproep voor nieuwe leden die de race voort kunnen zetten.
Race 2: Hessel met een geleende Alfa, Harry met een geleende
Fly Ferrari en Leo met zijn Renault Alpine. Terwijl Leo heel monotoon zijn
rondjes rijd zie je Harry op zijn manier worstelen om de auto in het slot te
houden. Ik weet niet of Harry mee doet met de Classic Cup. Ik denk dat hij zich
prettiger voelt achter de bar. Tijdens deze race komt Jan uit Hoogeveen
binnenstappen, nog net op tijd om in de pauze zijn Classic te testen.
In de Pauze heb ik een gesprek met Jan die de lange afstand
nog jaren ervoor over heeft om de Bunker te bezoeken. Competitie rijden is er
even niet meer bij. Per avond zien ze wel waarmee gereden wordt. Verassing dus.
Je leert het wel af om risico’s te nemen want de Marchals zijn schaars, behalve
vanavond.
Race 3: Alef rijd met een Mc-laren, Arjen heeft
een supersnelle Chaparral, Donald rijd ook Chaparral maar niet van Slot-it en
Jan een veel te snelle Ferrari die hij met moeite in de baan kan houden. Al die
tijd dat ik op kop stond heeft Arjen het maximale eruit gehaald en mij met 9
ronden terug gezet. En Alef met slechts 8 baan stukken net iets meer dan mij.
Na de race heb ik ook mijn andere 3 slot-it’s kunnen testen.
- Mijn oude Alfa gaat als
een speer. Had ik dit eerder geweten was er een 2de plaats voor
mij geweest. Ook deze is gereed voor de Classic Cup.
- De andere Alfa is onstabiel
en zal net als de Chaparral niet mee kunnen komen.
- De Ford GT zie ik potentie
in en ga daarmee gelijk aan de slag. 12.5gr. lood uit de kap en de auto
is nog steeds boven de 80gr. Nu loopt de auto iedere keer uit het spoor en
moet er meer aandacht in de afstelling gestoken worden. Dat doe ik
vanavond niet meer.
Van de Bunker zullen er 5 deelnemers zijn met 2 geleende auto's van Donald.
Met mijn GTO en oude Alfa kan ik nu een tactische keuze
maken. Aan de Lola en Matra ga ik nog aandacht besteden. Meer auto’s zal ik
niet mee nemen naar de Classic Cup.